וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ יוצא נגד הקמת אנטנות סלולריות

נורית רוט

16.9.2010 / 14:15

בג"ץ הוציא צו זמני האוסר על הקמת אנטנות קטנות בפטור מהיתר בנייה. עד היום הותקנו האנטנות בלי להודיע לציבור ובלי לקבל על כך אישור. הצו יעמוד בתוקפו עד לכניסת ההסדר הקבוע

שופטי בג"ץ אשר גרוניס, סלים ג'ובראן ויצחק עמית הוציאו היום צו ארעי האוסר על הקמת מתקני גישה אלחוטיים לתקשורת סלולרית בפטור מהיתר בנייה. הצו יעמוד בתוקפו עד לכניסתו לתוקף של ההסדר הקבוע בטיוטת תקנות תכנון והבנייה החדשות.

ההחלטה ניתנה בעקבות הודעת היועץ המשפטי לממשלה מאתמול, בה הודיע לבית המשפט כי יש מקום למתן צו ארעי שיאסור על הקמתם בפטור מהיתר בניה של מתקני גישה אלחוטיים המשמשים לצורך מתן שירותי רט"ן (רדיו טלפון נייד) ע"י בעלי רשיונות רט"ן, וזאת עד לכניסתו לתוקף של ההסדר שקבוע בטיוטת תקנות התכנון והבניה . ההודעה ניתנה במסגרת העתירות המבקשות למנוע מהחברות הסלולריות להמשיך ולהקים אנטנות קטנות, מסוג המכונה "מתקן גישה אלחוטית", בפטור מהיתר בניה לפי חוק התכנון והבניה.

ב-2008 הגיש הפורום לסלולריות שפויה, יחד עם המרכז לשלטון המקומי ועם עיריות הרצליה, רעננה ורמת גן, עתירה לבג"ץ בה דרש לבדוק את חוקיות התיקון לחוק התקשורת משנת 2002, הקובע כי מותר להתקין אנטנה סלולרית קטנה, שמידותיה 30/50/80 ס"מ, ללא הליך אישור תכנון ובנייה. משמעות התיקון: חברה המציבה אנטנה כזו אינה נדרשת להודיע על כך לציבור בהודעת תכנון ובנייה בעיתונות ואינה צריכה לקבל אישור של הוועדה העירונית המקומית לתכנון ובנייה. זאת בניגוד להצבת אנטנה גדולה המחייבת הליכי אישור. מעבר לכך, בעל דירה או בית אינם יכולים לדרוש שיפוי על ירידת ערך הנכס כתוצאה מהצבת אנטנה קטנה, בניגוד למקרה של התקנת אנטנה סלולרית רגילה.

בהודעה החדשה כתב היועץ כי "לא ניתן להשלים עוד עם המשך המצב הקיים", שכן חלפה שנה תמימה מאז שהיועמ"ש קבע כי ההסדר הנוכחי אינו מאזן כראוי בין האינטרסים השונים של יעילות ותחרות מחד ושל הליכי התכנון והבניה מאידך, ולכן אינו יכול להימשך, ולמרות זאת ההסדר עדיין לא שונה. לדעת היועמ"ש, כל עוד לא יותקנו תקנות התכנון ובניה החדשות בנושא התקנת מתקן גישה אלחוטית לתקשורת בשיטה התאית, מ- 2010, "אין מקום להתיר המשך הקמתם בפטור מהיתר בניה של מתקני גישה אלחוטיים נוספים המשמשים את התקשורת הסלולרית, קרי מתקני גישה אלחוטיים שמשמשים למתן שירותי רט"ן על ידי בעלי רשיונות הרט"ן. לכן, מוסיף היועמ"ש, יש מקום לתת צו ארעי בעתירות שיאסור על הקמתם בפטור מהיתר בניה של מתקני גישה אלחוטיים נוספים המשמשים את בעלי רשיונות הרט"ן למתן שירותי רט"ן, וזאת רק עד להתקנתן של התקנות ועד לכניסתו לתוקף של ההסדר העקרוני הקבוע בהן.

לדעת היועמ"ש, ההסדר העקרוני שבתקנות החדשות שהונחו על שולחן ועדת הכלכלה לפני שישה חודשים משקף את האיזון הראוי בגין מכלול השיקולים, ואולם הוא מוסיף כי יתכן שיחולו שינוים מסויימים בהסדר שקבוע כיום בתקנות המוצעות.היועמ"ש ציין בהודעה כי טרם התקיים דיון נוסף בוועדת הכלכלה בתקנות והן טרם אושרו על ידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully