וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שברולט מאליבו: נוכחות ונפח מנוע מרשים לצד פלסטיקה מיושנת

יואב קווה

16.9.2010 / 13:59

על הנייר מנצחת שברולט מאליבו את המתחרות - יותר גודל, יותר מנוע, יותר אבזור, פחות כסף ■ המנוע שלה מוצלח, כמו גם הגיר ותא המטען גדול ■ בתכל'ס? היא לא מתאימה לכולם



שברולט מאליבו. מה אני חושב על המכונית הזאת? מבחוץ היא נראית טוב. יש לה גוף חזק, ארוך וחטוב. אפשר לטעון שהעיצוב שמרני וקונוונציונלי, אבל אני אומר - רבותיי, היא מושכת. גם הממדים מושכים: אורך 487 ס"מ, בסיס גלגלים 285 ס"מ. איך הם אומרים בפרסומות - תשוו אותנו לכל כלי רכב אחר ושהטוב ביותר ינצח. ובאמת, מאליבו ארוכה יותר, עם בסיס גלגלים נדיב יותר מכל המתחרות. וגם המנוע. רגע, לפני המנוע. לפני המנוע אני נכנס פנימה, מתיישב. שולח יד ומלטף את הפלסטיקה. אני מצטער. זה שוב קורה לי. מה מאמי, מה קורה לך? זה הכאב הזה בבטן, בצד ימין למטה.



ארבעה צילינדרים צנועים



נכון ליולי-אוגוסט 2010, שברולט מאליבו היא מכונית המנהלים הנמכרת ביותר בישראל. מכונית מנהלים, כלומר הקבוצה של המכוניות המשפחתיות הגדולות, כגון מאזדה6 והונדה אקורד. הפלח הזה חולש על 9% משוק הרכב בישראל. פעם הוא היה גדול יותר. כיום מעדיפים רבים לקנות ג'יפ ולא מכונית מנהלים. או, יש לומר, רכב כביש-שטח ולא משפחתית גדולה.



שברולט מאליבו חטפה למאזדה6 את הבכורה בקבוצת מכוניות המנהלים בזכות גרסה חדשה - מאליבו 2.4 ליטרים. בעבר היא נמכרה רק עם מנוע שש בוכנות בנפח 3.5 ליטרים, שנחשב לגדול ולבזבזן דלק. ואילו כעת היא מופיעה גם בארבעה צילינדרים צנועים יחסית. צריכת הדלק השתפרה מ-6-7 ק"מ לליטר ל-8-9 ק"מ לליטר. באחוזים זה הרבה. שתי המכוניות מתומחרות באופן זהה: מאליבו 2.4 ומאליבו 3.5 עולות לצרכן הפרטי 158 אלף שקל.



הגרסה הזאת, שאותה גם בחנתי, נקראת מאליבו high tech. למה high tech? "זה שם שיווקי", אומר עודד וולף, המנהל בפועל של מותג שברולט מסחריות ופרטיות. "העניקו אותו למכונית בגלל הגיר המתקדם עם השליטה מההגה, וגם בגלל קהל היעד. אנחנו מכוונים אותה לחברות היי-טק". איזה אחוז מסך המכירות הוא לחברות ליסינג ולציי רכב? "30%".



חישוקים יפים לעין



המנוע שלה מוצלח. אומר זאת שוב - המנוע שלה מוצלח. גם הגיר. גם הגיר. שימו לב: זאת תיבה עם שישה הילוכים ולא ארבעה כמו שיש במאליבו עם המנוע השמנמן יותר.



תא המטען גדול. היושבים מאחור נהנים מהרבה מקום לברכיים, אבל הפדחת שלהם עלולה לגרד את התקרה (במקרה של נוסעים שמתנשאים לגובה מעל 180 ס"מ). האבזור משוכלל - יש חיישן של לחץ אוויר בצמיגים, יש מושבים חצי חשמליים (חצי? כוונון המשענת חשמלי, וכך גם כיוון הגובה וניפוח כרית הגב, אבל הזזת המושב קדימה ואחורה אינה חשמלית).



ההגה מצופה עור. יש עליו כפתורים לשליטה בבקרת השיוט ובמערכת השמע. ויש גם כפתורים שבאמצעותם אפשר להעלות או להוריד הילוכים. וחוץ מזה, המאליבו נועלת חישוקים בקוטר 17 אינץ', שזה יפה לעין. אכן, על הנייר מאליבו מנצחת את המתחרות - יותר גודל, יותר מנוע, יותר אבזור, פחות כסף.







לא עושה לי את זה



אלא שהכאב הזה בבטן לא מרפה ממני. כאב עמום. זה לא בדיוק כאב. זו תחושת ריקנות. לא, לא שלי. של האומה האמריקאית. הם למדו לעשות מכוניות נאות. הם למדו לעשות מכוניות מרשימות מבחינת הממדים.



אלה המתלים שלא מכוילים כהלכה. אלה הפלסטיקים הזולים להחריד. אלה הספרות הדיגיטליות הירקרקות, כמו משנות ה-80, בתוך לוח המחוונים.



אומר זאת כך: לי שברולט מאליבו לא מתאימה. אני מבכר מכוניות הדוקות עם פיניש ברמה. לרבים אחרים - וטבלת המכירות לא משקרת - עשויה מאליבו לתת תמורה טובה לכסף.



בעד: נוכחות, גודל נפח המנוע ביחס למחיר.



נגד: פלסטיקה זולה ומיושנת.



שורה תחתונה: אמריקה.



למבחני דרכים קודמים - "כבישים": www.kvishim.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully