וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת אייפקס-פסגות נכנסת לישורת האחרונה

מיכאל רוכוורגר

16.9.2010 / 15:40

רשות ני"ע העניקה היתר להעברת השליטה בפסגות ובכך סללה הדרך לצעדים האחרונים ברכישת בית ההשקעות הגדול על ידי קרן אייפקס. עם זאת, אין להיתר קשר לחקירת מנהלי פסגות

עסקת רכישת השליטה של בית ההשקעות על ידי קרן אייפקס, בניהולה של זהבית כהן נכנסת לישורת האחרונה. ל- TheMarkerנודע כי אייפקס קיבלו היתר מהרשות לניירות ערך להעברת השליטה בבית ההשקעות הגדול בישראל. במסגרת היתר זה בדקה הרשות לניירות ערך את עמידתה של הקונה באמות מידה פיננסיות וכן כשרויות נוספות לעסקה. אין בהיתר זה קשר לחקירה המתנהלת ע"י הרשות כנגד בית ההשקעות בחשד לבצוע לכאורה של הרצת ניירות ערך ע"י מנהלי פסגות נוסטרו לשעבר- חקירה שבעקבות עשוי המנכ"ל של פסגות, רועי ורמוס לסיים את תפקידו.

היום צפוי גם להגיע אישור מדירקטוריון הבורסה להעברת השליטה, כך שיישאר רק לקבל את אישור של המפקח על הביטוח ושוק ההון עודד שריג להעברת השליטה.

כעת נותר ככל הידוע בכדי להשלים את העסקה לקבוע מה יהיה המחיר הסופי של העסקה, כך שראשי אייפקס ויורק, המיצגת בישראל ע"י ג'רמי בלנק, דנים כעת על גובה ההנחה שתינתן ליורק לעומת המחיר המקורי שעליו דובר - שווי של כ-3.1 מיליארד שקל עבור השליטה בפסגות (76%). ככל הידוע הצדדים מדברים על הנחה שתנוע בין 5% - 10% לעומת המחיר המקורי. הצדדים ינסו להשלים את העסקה עד המועד העיקרי שלפיו סוכם, כלומר עד ה- 28 בספטמבר 2010 .

פסגות, נחשב לבית ההשקעות הגדול והמוביל בישראל, המנהל נכסים בתחומים של ניהול קופות גמל וקרנות השתלמות,קרנות נאמנות , ניהול תיקים, תעודות סל ועוד בהיקף של למעלה מ- 130 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully