וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל חטפה 30% מהאג"ח שהנפיקה הפניקס למוסדיים

נועם בר

16.9.2010 / 15:41

המכרז נסגר על ריבית של 3.65% במסלול הצמוד וריבית של 6% במסלול הקבוע



קבוצת כלל אחראית ל-30% מהכסף שגייסה הפניקס בשבוע שעבר בשלב המוסדי של הנפקת האג"ח. מתוך 320 מיליון שקל שגויסו מהמוסדיים, הזרימה כלל 91 מיליון שקל. הבאה בתור אחרי כלל היא קבוצת מגדל שהזרימה להפניקס 42.5 מיליון שקל המהווים 13% מההנפקה למוסדיים. גופים אחרים שבלטו בהנפקה הם פסגות שהזרים 32 מיליון שקל, ילין לפידות שהזרים להפניקס 29 מיליון שקל ומיטב שהשתתף בכ-25 מיליון שקל. גם החברה הבת אקסלנס השתתפה בהיקף של 18 מיליון שקל.



זו לא פעם ראשונה שקבוצת כלל משתתפת במסיביות לגיוסים של מתחרות שלה לענף. לפני ארבעה חודשים גייסה קבוצת הביטוח הראל 630 מיליון שקל באג"ח. קבוצת כלל הזרימה להראל את הסכום הגבוה ביותר מבין שאר הגופים שהשתתפו בהנפקה, 174 מיליון שקל, שהיווה 28% מהגיוס הכולל, מוסדי וציבורי. ביחס לכסף שגויס בשלב המוסדי, היה חלקה של כלל אפילו גדול יותר והסתכם ב-31%.







השלב המוסדי בהנפקת תעודות ההתחייבות הנדחים של הפניקס הסתיים בריבית של 3.65% באג"ח הצמוד וריבית של 6% באג"ח בעל הריבית הקבועה. הכסף גויס ל-10 שנים במסלול הקבוע ול-12 שנים במסלול הצמוד.



האג"ח שהנפיקה הפניקס דורג על ידי מעלות בדירוג a פלוס. הריבית בשיעור של 3.65% שהושגה באג"ח הצמוד נמוכה מהריבית שהשיגו הראל וכלל בגיוסים דומים בחודשים האחרונים. בגיוס שעשתה כלל לפני חודשיים הסתכמה הריבית באג"ח הצמוד בשיעור של 3.75% ואילו בגיוס של הראל הסתכמה הריבית באג"ח הצמוד על 3.9%, זאת על אף שהאג"ח שהנפיקה הראל דורגה גבוה יותר ב-aa. הסיבה להבדלי הריביות יכולה להיות נעוצה בכך שתקופת האג"ח שהנפיקו כלל והראל גדולה בשנתיים מזו שהנפיקה הפניקס.



הפניקס סיימה את הרבעון השני של 2010 בעודפי הון של 800 מיליון שקל. גיוס ההון של הפניקס לא נועד למטרה מוגדרת ונובע מרצון לנצל את סביבת הריבית הנמוכה שקיימת היום ומתנאי שוק ההון הנוחים. בכך מתכוננת הפניקס לשנים הבאות כשתצטרך לפרוע כתבי התחייבות שהנפיקה בעבר.



מאז פירסמה הפניקס את המצגת למשקיעים ב-26 לאוגוסט, עלתה מניית הפניקס ב-21%. הפניקס פירסמה את המצגת בצמוד לדו"חות הרבעון השני, ומהם עלה כי התשואה להון של הפניקס במחצית הראשונה של השנה היתה הגבוהה ביותר בענף הביטוח ועמדה על 24%. זאת ביחס לתשואה על ההון של 12.7%-19.7% שהציגו חברות אחרות בענף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully