וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף לחריגות השכר בחברת החשמל

אבי בר אלי

16.9.2010 / 16:45

דירקטוריון החברה אישר את ההסכם הקיבוצי החדש לפיו יופסקו החריגות לאחר 11 שנה ללא הכרעה בנושא. כמו כן, גמלאי חברת החשמל יקבלו מענק של 60% מהגמלה

שבעה חודשים מאז סיכמו עקרונית משרד האוצר, ההסתדרות ועובדי חברת החשמל על הפסקת חריגות השכר בחברה ועל השבת כספי החריגות בעבר באמצעות ניכוי שכר העובדים - אישר היום דירקטוריון חברת החשמל את ההסכם הקיבוצי החדש בחברה.

ההסכם החדש עוכב משך חודשים בשל התנגדות גמלאי החברה - וכעת סוכם כי אלה יזכו למענק חד-פעמי בשיעור של 60% מהגמלה. הסדר זה נדרש עדיין באישור הממונה על השכר באוצר, והוא אמור להיכנס לתוקפו כבר החודש.

כזכור, בין הצדדים מתנהל משא-ומתן מאז יוני 2009 סביב דרישת האוצר להפסיק הענקת הטבות שכר בגובה 175 מיליון שקל לעובדי החברה, והשבת סכום של כ-100 מיליון שקל בגין חריגות שכר ששולמו לעובדים מאז שנת 2004. במקביל, סוכם על הצמדת השכר הפנסיוני של עובדי החברה למדד תמורת פיצוי של 8%-12%. משמעות הסדר זה הינה תשלום מיידי של כ-650 מיליון שקל לעובדים - ובמונחים אקטואריים, סכום המוערך ב-2.9 מיליארד שקל.

לפי ההסכם, יבוטלו הטבות השכר להן זכו עובדי חברת החשמל הוותיקים, דוגמת: משכורת י"ד, קידום דרגות חריג לגמלאים והכרה בהוצאות רכב. באשר לניכוי החריגות משנת 2004 – הרי שזה יבוטל, תמורת ניכוי 0.3% מתוספת השכר לה היה זכאים העובדים לשנת 2009 – וכן הסכמת העובדים לניכוי של 0.5% מכל תוספת שכר עליה יוסכם עם ההסתדרות במסגרת הסכם השכר החדש במשק.

על חריגות שכר העיר מבקר המדינה לפני כתשע שנים בדו"ח הביקורת שפרסם המשרד לשנת 1999. בעקבות פרסום הדו"ח – הופסקו חריגות השכר לדרג הניהולי בחברה, ואולם הטיפול הנדרש ביתר עובדי החברה וגמלאיה נכנס להליך שימוע ממושך, כאשר "תפוח האדמה הלוהט" מועבר מידי ממונה על שכר אחד לבא אחריו – בלא שמתקבלת הכרעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully