וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות המים צופה חורף שחון: שוקלת קיצוץ של עד 16.5% בהקצאות מים לחקלאות

עמירם כהן

16.9.2010 / 17:28

החקלאים: כל קיצוץ יחייב את המדינה בפיצוי כספי הולם



התוספת בהיקף של 80 מיליון מ"ק של מים שפירים שקיבלו החקלאים ב-2010, תקוצץ ככל הנראה ב-2011 לאור הציפיות לחורף שחון נוסף, כך עולה מהודעת רשות המים. לפי הודעתה אתמול, עולה כי בחינת המודלים האקלימיים שהתקבלו מרחבי העולם בכלל ומאיזורנו בפרט, צפוי לישראל חורף שחון נוסף העלול להיות שחון במידה ניכרת מכל 5 החורפים השחונים האחרונים.



ההסתברות להתממשותן של תחזיות אקלימיות מסוג זה היא 60% - הסתברות המחייבות הערכות חירום של משק המים, ועל כן, נבחנים צעדי חיסכון שונים במים בהם גם קיצוץ בהקצאות המים לחקלאים ב-80-50 מיליון מ"ק (11.5%-16.5%). ב-2010 הסתכמה הקצאת המים השפירים לחקלאים ממערכת המים הארצית ב-430 מיליון מ"ק - תוספת של 80 מיליון מ"ק בהשוואה להקצאת 2009 שהייתה הנמוכה ביותר בכל הזמנים - 350 מיליון מ"ק בלבד.



בתגובה להודעת רשות המים, אמר מנכ"ל התאחדות חקלאי ישראל אבשלום וילן, כי הופתע לשמוע את הודעת מנהל הרשות בתקשורת על אפשרות לקיצוץ בסדר גודל זה וזאת רק על סמך מודלים תיאורטיים שונים, עוד טרם החלה עונת הגשמים וללא שהתקיימו מגעים מוקדמים עם נציגי החקלאים. "מדובר בהודעה מיותרת. אך אם יתברר בהמשך כי אין מנוס מקיצוץ - יש לעשות זאת בדרך של הידברות ובחינת דרכים למזער את הנזקים שייגרמו לחקלאים, צעדים כמו הרחבת ניוד מכסות מים בין החקלאים ופתרונות יצירתיים אחרים".



עוד אמר וילן, כי ועדת המים של התאחדות חקלאי ישראל תפנה לרשות המים בבקשה להיכנס למשא ומתן מיידי בכל הנושאים הנוגעים לאספקת המים להתיישבות החקלאית. זאת כדי להביא לכך שתחום זה ינוהל בדרך של הסכמות וכל ניסיון לכפות על החקלאים קיצוצים ללא הסדר או פיצויים, ייתקל בצעדי מחאה חריפים ומאבק ציבורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully