וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביב גלעדי ורפי ברבר תובעים את DTH של נועם לניר על הפרת הסכם שידורים ברומניה

יעל פטר

16.9.2010 / 18:14

התביעה בסך 8.9 מיליון שקל בגין הפרת הסכם זיכיון שידור משחקי הכדורגל של הליגה האיטלקית והספרדית



חברת ההשקעות סקרטליין, בשליטת אביב גלעדי ורפי ברבר, הגישה כתב תביעה נגד dth, בבעלות נועם לניר, וגדי ודורי דנקנר, על תשלום בסך 8.9 מיליון שקל בגין הפרת הסכם זיכיון שידור משחקי הכדורגל של הליגה האיטלקית והספרדית.



בעבר נחתם הסכם בין סקרטליין לבין dth לשדר ברומניה את משחקי הכדורגל של הליגה הספרדית והאיטלקית וכן אירועי ספורט נוספים. עלות רישיון השידור למשך שנה היה 2.7 מיליון יורו, ו-dth החלה לשדר את השידורים, אך לטענת סקרטליין היא לא שילמה את מלוא החוב עליו התחייבה.



לפי כתב התביעה, סקרטליין שלחה מספר מכתבי התראה ל-dth לתשלום החוב, אך לא קיבלה מענה על אף אחד מהם, ורק כאשר שלחה סקרטליין מכתב ביטול של ההסכם, ענו באי כוחה של dth. סקרטליין טוענת כי בשום שלב לא הכחישה dth את חובותיה לתשלום, ואף בקשה ארכה לתשלום החוב עד מאי 2009, בו שילמה dth תשלום בסך מיליון יורו בלבד.



dth טענה כי על פי חוקי ההסכם, הרישיון יהיה בהגדרתו רישיון בלעדי, במקרה שלחברה יהיו פחות מ-150 אלף מנויים בשירותי הלווין, ומאחר ובאפריל 2008 היו מנויי החברה בדיוק 150 אלף, פג תוקף הבלעדיות של הרישיון, והוא הפך להיות רישיון משנה ללא תמורה.



כתב התביעה טוען ש-dth חשפה עובדה זו מאוחר מדי, רק ב-2009, בעוד שאם הייתה מודיעה על כך מוקדם יותר, סקרטליין הייתה יכולה להעניק זכויות רישיון משנה לחברות נוספות אחרות.



חברת dth היא חברה פרטית הרשומה ברומניה ומפעילה שירות שידורי טלוויזיה רב ערוצית באמצעות הלווין boom. נכון להיום החברה פועלת תחת ההגדרה של "עסק חי" והיא הצהירה בדו"חות הכספיים כי בכוונתה להמשיך לפעול תחת הגדרה זו. בחוות הדעה של רואה החשבון המבקר נכתב כי העובדות מעוררות ספק מהותי לגבי יכולתה של dth להמשיך את קיומה כ"עסק חי". נועם לניר ואביב גלעדי סירבו להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully