וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההנפקה מתרחקת: ממשל ארה"ב יחזיק במניות GM עוד מספר שנים

סוכנויות הידיעות

16.9.2010 / 20:26

לעומתו, מנכ"ל פיאט - "הנפקת קרייזלר עד סוף השנה הבאה"



יצרניות הרכב האמריקאיות ג'נרל מוטורס וקרייזלר, אשר הולאמו בשנה שעברה על ידי הממשל בארה"ב לאחר שנאלצו להודיע על פשיטת רגל, הולכות ומתקרבות להנפקה. הנפקת קרייזלר צפויה עד סוף השנה הבאה, ואילו הנפקת gm צפויה כבר בחודש נובמבר הקרוב, אם כי הממשל בארה"ב עשוי להמשיך להחזיק במניותיה למשך מספר שנים נוספות.




"הממשל בארה"ב ימשיך להיות בעל מניות ביצרנית המכוניות ג'נרל מוטורס במשך מספר שנים נוספות בעודו מצמצם בהדרגה את נתח השליטה בו הוא מחזיק בחברה", אמר היום מנכ"ל gm דן אקרסון, בהתבטאות פומבית ראשונה מאז נכנס לתפקידו בתחילת החודש.



קודמו בתפקיד של אקרסון, אד ויטאקר, הדגיש בעבר את רצונו לחסל את החזקות הממשל במניות gm בהקדם האפשרי בטענה כי החזקות הממשל פוגעות במוניטין של החברה בקרב הקונים ובכושר התחרות שלה בשוק האמריקאי. "gm מנוהלת כמו כל תאגיד אחר באמריקה. פשוט יש לנו בעל מניות גדול במדלה עניין רב במה שאנחנו עושים", אמר אקרסון.



הנפקה ראשונה לציבור של gm תאפשר למשרד האוצר של ארה"ב להתחיל למכור את הנתח של 61% ממניות החברה שאותו רכש בשנה שעברה במסגרת תוכנית חילוץ בסך 50 מיליארד דולר של gm. החברה מתכננת לבצע את ההנפקה בחודש נובמבר.



בה בעת, יצרנית המכוניות האיטלקית פיאט, בבעלותה 20% ממניות יצרנית הרכב האמריקאית קרייזלר, מתכננת לבצע הנפקה ראשונה לציבור של קרייזלר עד סוף שנת 2011, אמר היום מנכ"ל פיאט סרג'יו מרקיונה, במסגרת אסיפת בעלי מניות של פיאט.



עד ביצוע ההנפקה של קרייזלר, צפויה פיאט להגדיל את הנתח שלה במניות החברה האמריקאית ל-35%. בסופו של דבר, עשויה פיאט להגדיל את החזקותיה ליותר מ-50% ממניות קרייזלר, בכפוף לעמידת קרייזלר במספר יעדים שהוצבו לה, ובכלל זה החזקת כספי הסיוע שהחברה קיבלה מהממשל בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully