וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורקל עלתה על התחזיות; צמיחה של 48% במכירות; המניה עולה ב-3% לאחר הסגירה

סוכנויות הידיעות

16.9.2010 / 22:21

מנכ"ל HP לשעבר, מרק הרד, השתתף בראשונה בהצגת תוצאותיה הכספיות של החברה



ענקית התוכנות העסקיות האמריקאית דיווחה היום על רווח רבעוני גבוה מהתחזיות הודות לצמיחה של 48% במכירות. מנכ"ל hp לשעבר, מרק הרד, אשר מונה החודש לנשיא משותף של אורקל, השתתף בראשונה בהצגת תוצאותיה הכספיות של אורקל.



אורקל, חברת התוכנה השלישית בגודלה בעולם, רשמה רווח נקי של 1.35 מיליארד דולר, או 27 סנט למניה, ברבעון הכספים הראשון של החברה, שהסתיים בסוף אוגוסט, לעומת רווח של 1.12 מיליארד דולר, או 22 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. בניכוי הוצאות חד פעמיות, רשמה החברה רווח של 42 סנט למניה - מעל לתחזיות האנליסטים לרווח של 37 סנט למניה.



אורקל, שבראשה עומד המנכ"ל והמייסד לארי אליסון, רמשה בתקופה המדווחת הכנסות של 7.5 מיליארד דולר, צמיחה של 48% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת, ומעל לתחזיות האנליסטים לרווח של 7.3 מיליארד דולר.



מניית אורקל, אשר עלתה ביותר מ-10% בשלושה החודשים האחרונים, עולה ב-2.9% במסחר לאחר הסגירה, אחרי שסיימה את שעות המסחר הרגילות בוול סטריט בירידה של 1.4%.







"עסקי התוכנה שלנו רשמו צמיחה חזקה בכל האזורים ומכירות הרישיונות החדשים גדלו ב-25%", אמרה הנשיאה במשותף של אורקל, הישראלית לשעבר צפרה כץ. "עסקי החומרה שלנו אף הם רשמו צמיחה גבוהה מהצפוי כאשר שרתי סאן סולאריס ואקסאדאטה הובילו את הדרך".




"בשבוע הבא, בכנס אורקל אופנוורלד נכריז על שתי מערכות חדשות שישלבו חומרה של סאן ותוכנה של אורקל", אמר הנשיא במשותף של אורקל, מרק הרד. "נשקיע יותר מארבעה מיליארד דולר במחקר ופיתוח השנה, כך שקו המוצרים שלנו רק הולך להתחזק". היתה זו הפעם הראשונה בה הרד השתתף בפרסום דו"חות אורקל. הרד, מנכ"ל hp לשעבר, גויס באחרונה לאורקל לאחר שנאלץ להתפטר מתפקידו עקב הגשת דו"חות הוצאות כוזבים במטרה להסתיר מערכת יחסים שניהל עם אשה שעבדה כקבלנית חיצונית של hp.



אורקל, אשר על מתחרותיה בתחום עסקי התוכנה ומסדי הנתונים נמנות האמריקאית ו- הגרמנית, החלה באחרונה להתחרות גם ביצרניות חומרה דוגמת hp בעקבות רכישת חברת סאן מיקרוסיסטמס תמורת 7.4 מיליארד דולר בתחילת השנה.



בחודש פברואר הודיעה אורקל על רכישת הסטארט אפ הישראל קונברג’ין (convergin) תמורת סכום מוערך של 70 עד 100 מיליון דולר. אורקל, הידועה במדיניות הרכישות האגרסיבית שלה, היתה בשנה שעברה הרוכשת הגדולה ביותר בעולם של חברת סטארט אפ, לאחר שביצעה חמש רכישות ב-2009. בין השנים 2000 ל-2009 נמנתה אורקל על חמש רוכשות הסטארט אפ הגדולות בעולם, עם 23 רכישות של חברות סטארט אפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully