וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני מרגיש הקלה. יש חיים אחרי ההיי-טק"

חיים ביאור

17.9.2010 / 7:07

דבר העובד




עדי גולברט (55), פרוד + 3, חיפה



>> עדי גולברט עזב את ענף ההיי-טק לפני כשנתיים, והוא מודה כי שילם על כך מחיר מסוים. מצבו הכלכלי כיום טוב פחות מבעבר, ובנוסף, הוא נאלץ לעסוק במקצוע החדש שרכש באחרונה - מאמן אישי - ללא תמורה, "עד שאצבור ניסיון", כדבריו.



כשסיים את לימודי התואר הראשון בהנדסת מחשבים בטכניון, נקלט גולברט לעבודה באלסינט, שנחשבה אז חברה מובילה בתחום המכשור הרפואי המתקדם, אבל כעבור חצי שנה הוא החליט לעזוב את החברה, "בגלל יחס מחפיר של המנהלים כלפי העובדים וניהול חובבני של החברה", כלשונו. הוא התקבל למפעל אינטל בחיפה ונשאר בחברה לא פחות מ-27 שנה, תקופה ארוכה פי שלושה מהממוצע של עובדי היי-טק באותה חברה.



גולברט התקדם יפה באינטל. בעת עבודתו בחברה הוא נשלח לארה"ב כדי לעסוק בשיווק שבבים של תקשורת נתונים, ועם השנים מילא תפקידים בכירים, כמו קביעת האסטרטגיה השיווקית של המוצרים העתידיים - עד שהגיע לתפקיד ראש לשכת סגן בכיר לנשיא אינטל העולמית.



לפני שלוש שנים החליט גולברט לעזוב את אינטל, לאחר שדדי פרלמוטר, הבוס שעמו אהב לעבוד, קודם להיות מספר 2 בחברה ועבר לארה"ב. "מכיוון שחשתי שאני מותש מהאופי התחרותי ומהשגרה של העבודה, ומאחר שלא רציתי בשום אופן להישאר בחברה עד גיל הפנסיה, התפטרתי בגיל 52 בתמורה לתנאי פרישה משופרים", הוא מספר. "חברים בעבודה הזהירו אותי שלא כדאי שאעזוב את אינטל, שהעניקה לי סביבת עבודה מובנית, מסודרת ואפילו מפנקת. אבל עזבתי בכל זאת, ובלי שחיכתה לי משרה אחרת בחוץ".



חרף כל הסיכויים, גולברט נקלט תוך זמן קצר במיקרוסופט, כמנהל עסקים. "החזקתי מעמד 14 חודשים בלבד", הוא אומר. החברה היתה אז במשבר מורלי, לאחר שפיתחה מוצר שלא תפס שוק. בינתיים רוב חברי ההנהלה, כולל המנכ"ל, התחלפו - וההנהלה ואני החלטנו יחד שהג'וב שלי לא רלוונטי יותר, ולפיכך הפסקתי להיות רלוונטי לחברה. מצאתי את עצמי בחוץ".



זה היה השלב שבו גולברט החליט על גט כריתות מענף ההיי-טק. בתחילת 2009, לאחר ששב מטיול תרמילאים בן חודשיים וחצי בהודו, הוא החליט להעשות הסבה. גולברט עבר קורס מאמנים אישיים - וכיום הוא בתחילת דרכו בתחום. "אני מרגיש הקלה - יש חיים אחרי ההיי-טק", הוא אומר. "לעתים אני חש מפוספס על כך שעזבתי את הענף שריפד אותי בתנאים טובים, במיוחד לנוכח העובדה שאני חי מחסכונות. מצד שני אני בטוח שלאט לאט אתקדם למקום שיהפוך אותי למאושר יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully