וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש עובדים צעירים שחלפו על פני. זה קצת מתסכל"

חיים ביאור

17.9.2010 / 7:07

דבר העובד




אריק שמר (שטרמר) (59), נשוי + 2



>> אריק שמר הוא מהנדס בכיר באינטל, שהתקבל לעבודה בחברה לפני 32 שנה. זו עבודתו היחידה מאז סיים את לימודיו בשלוחת הטכניון בבאר שבע. עיקר תפקידו הוא לאתר כשלים (באגים) במעבדים שהחברה מוכרת בעולם, ולפתור אותם. קשרים? קורות חיים? ציונים טובים? לא בזכותם התקבל שמר לחברה.



"נסעתי למתחם של מת"מ במבואות הדרומיים של חיפה", מספר שמר. "מעל מבנה שנראה כמו מחסן היה תלוי שלט 'אינטל'. לא היה במקום שום מחסום ואיש לא עצר אותי בכניסה. פתחתי את הדלת הכחולה, דחפתי את הראש ומצאתי את עצמי מול מזכירה מבוגרת, כנראה מנהלת לשכה של מישהו בכיר. הצגתי את עצמי ושאלתי בנימוס אם הם זקוקים לעובד. לשמחתי היא לא סילקה אותי מפניה, אלא השיבה 'תן לי לבדוק'. לפני שהספקתי להתיישב, יצא לקראתי רפי נווה, מהנדס בכיר בחברה, שאל בנימה אבהית מה אני יודע - ומאז אני עובד באינטל". כיום, מסכים שמר, שיטה פרטיזנית ונטולת פרוצדורות זו של הצגת מועמדות לעבודה בחברת היי-טק, ואף לואו-טק, יכולה רק להעלות חיוך.



שמר מכונה בפי עמיתיו לעבודה "זקן השבט". מבחינת גילו הוא חש מעט בודד מכיוון שאת מספר העובדים באינטל חיפה בגילו אפשר לספור על אצבעות הידיים. ואולם מבחינה חברתית, הוא לא זקוק למאמץ רב כדי להרגיש חלק אינטגרלי מקהילת העובדים.



שמר מציין כי לא נתקל בקושי ממשי להתקדם בהיררכיה באינטל. "הגיל לא שיחק תפקיד בעניין זה", הוא אומר. לפני 15 שנה החברה איפשרה לו לבחור בין מסלול קידום ניהולי לבין קידום במסלול הטכני. הוא בחר במסלול הטכני, וכיום הוא בדרגת מהנדס principal. "אני עוד יכול להתקדם לדרגת מהנדס senior principal והעובדה שאני מבוגר לא תפריע לי בכך", הוא טוען.



עם זאת, שמר מרגיש שהגיע כבר ל"עקומה של האות רי"ש" והמוטיווציה להתקדם בהיררכיה אוזלת והולכת. "יש סימני שחיקה. אני חש את הנטל של פעילות שקצת חוזרת על עצמה, ויש מי שנושפים בעורפי. ייתכן שאילו בחרתי במסלול הניהולי, הייתי מקודם גבוה יותר.



"יש עובדים שהתחילו באינטל בתפקידים זוטרים ממני, ובשנים האחרונות הם חלפו מעל פני. זה קצת מתסכל", הוא מודה. "בגילי אני רק מבקש לשמור על הקיים. אני מתנחם כשאני נזכר בסרט 'קצין וג'נטלמן' שבסופו הרס"ר מצדיע לחיילים שנהפכו לקצינים אחרי שהוא קרע להם את הצורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully