וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו בעלי יכולת מנהיגות וניהול"

אורה קורן

17.9.2010 / 7:07

דבר העובד




פיני גטניו (47), נשוי + 3, הרצליה



>> יום לאחר שהשתחרר מהצבא ונעשה אזרח, ב-1 באוגוסט 2009, הקים סא"ל (מיל.) פיני גטניו חברה פרטית שהוא העובד היחיד שלה, בשם ניהול פרויקטים וייעוץ הנדסי. גטניו החליט שהוא מעדיף להיות כפוף לעצמו ולא לתת דין וחשבון לאחרים. העובדה שהוא מקבל פנסיה מכובדת על שירותו הצבאי מאפשרת לו לקחת סיכונים של הכנסה לא קבועה.



בתפקידו הצבאי עסק גטניו בעיקר בפיתוח וניהול פרויקטים בחיל אוויר. באופן טבעי, החברה שהקים עוסקת בניהול פרויקטים בתחום ההיי-טק הביטחוני, דוגמת מטוסים ללא טיס (מל"טים), ופונה ללקוחות המסתייעים במיקור חוץ, כמו התעשייה האווירית.



"גימלאי צה"ל לא חייבים עבודה קבועה", הוא אומר. "לאחר 26 שנים אנחנו לא מחויבים למשהו קבוע. יש לנו קצבה חודשית שאין מה להתלונן עליה. היציבות נדרשה בקריירה הראשונה שלי בצבא. כיום אני לא רואה בכך חובה. מי שיועסקו אצלי יהיו יועצים אד הוק. הם יכולים לקום וללכת מחר. זו פריווילגיה של יוצאי צבא וגמלאים בכלל. בקריירה שנייה אני לא מחפש יציבות כלכלית אלא יותר גמישות ודינמיקה, לאחר שהייתי קשור 30 שנה לארגון סדור ומובנה. זה מתאים לאופי של יזם".



גטניו בחן אפשרות לעסוק בהוראה, ולצורך כך השתתף במהלך חופשת השחרור שלו בקורס בן שנה שקיים משרד התמ"ת בבית ברל. "למדתי שנה לתעודת הוראה ב-2009 ולימדתי בשני בתי ספר כחלק מהסטאז'. בסוף החלטתי שזה מאתגר אבל אעסוק בכך כנראה בקריירה השלישית שלי. זה לא מתאים מבחינה פיננסית", אמר.



להערכתו, הגיל האופטימלי לפרישה הוא 40. "אם תצא לשוק בגיל מאוחר הסיכוי להיקלט יהיה קטן יותר. צריך לשמור על איזון בין גיל לא מאוחר מידי לניצול מירבי של הזכויות".



לפורשים שבדרך הוא מציע למצות את הניסיון המקצועי, הפיקודי והניהולי רב-השנים. לדבריו, יש הרבה גורמים, מוסדות וחברות הרואים בניסיון כזה נכס. למי שמשתחרר יש לא פעם יכולות ארגון וניהול משברים, עמידה בתנאי לחץ ואי ודאות וניהול נכון של תהליך קבלת החלטות.



"אנחנו בעיקר בעלי יכולת מנהיגות וניהול בסביבה דינמית משתנה ולוחצת. חברות מחפשות אנשים כאלה. יכולת ניהול ובקרת סיכונים היא נכס. הפורשים הם גם בעלי מוסר עבודה גבוה, עצמאיים, יצירתיים ובעלי כושר ביטוי. ראוי להבליט תכונות אלה בתהליך השילוב באזרחות. אבל בטח שלא להשתחצן ולחשוב שאתה יכול לקחת הובלה על ארגון מחר בבוקר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully