וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש הורה למדינה להעביר לו את הסכם הפטור ממס של EMG

מאת נורית רוט

17.9.2010 / 7:07



>> למרות טענת המדינה לחיסיון, הורה אתמול שופט בית המשפט לעניינים מנהליים בירושלים, נעם סולברג, לבאי כוח המדינה להגיש לעיונו תוך חמישה ימים את מכתב ההתחייבות של רשות המסים להענקת פטור ממס לספקית הגז המצרית emg. המכתב ניתן בעקבות הסכם שנחתם בין ממשלות ישראל ומצרים ב-2005 ושהעניק פטור ממיסוי ל-emg למשך 20 שנה.

ההחלטה ניתנה במסגרת עתירה מנהלית שהגישו לפני כחודש חברות נובל אנרג'י ודלק מערכות אנרגיה והשותפויות דלק קידוחים ואבנר חיפושי נפט נגד שר האוצר ושר התשתיות. החברות העותרות ביקשו לחייב את השרים למסור להן מסמכים שונים שהוגשו לוועדה לבחינת המדיניות הפיסקאלית בנושא משאבי נפט וגז טבעי, בראשות איתן ששינסקי.



בין המסמכים שהתבקשו: מכתב התחייבות של רשות המסים להענקת הפטור ממס לספק המצרי emg, ניתוחים כלכליים לגבי הנטל שיוטל על צרכני הגז הטבעי בשל שינוי אפשרי במערכת הפיסקאלית ותחזיות הביקוש של גז טבעי בישראל. בעתירה נטען כי החברות פנו למשרד האוצר ולמשרד התשתיות כדי לקבל את המסמכים, ואולם אלו סירבו למסרם.



עוד נטען בעתירה כי יש חשש לאפליה פסולה מצד המדינה. החברות טוענות כי ידוע להן שגוף פרטי מצרי שאזרח ישראלי הוא בעל אחזקה גבוהה בו (יוסי מימן המחזיק ב-20% מ-emg) והקשור עם המדינה בחוזה לאספקת גז, קיבל התחייבות ארוכת שנים לפטור ממס בגין מכירת הגז. לכן, נטען, התחייבות המדינה כלפי אותו ספק צריכה להיות חשופה לחברות כדי שיוכלו לוודא את משקלה וכדי למנוע אפליה כלפיהן.



מקבוצת מרחב, השותפה ב-emg, נמסר בתגובה: "אף שהסדר המס של emg אינו שונה מהכללים החלים על כל יצואן דלק מרחבי העולם לישראל - תציית מרחב להחלטת בית המשפט. הפטור שניתן ל-emg, חברה מצרית שמייצאת גז טבעי ממצרים לישראל, אינו רלוונטי כלל לשאלת התמלוגים המגיעים למדינת ישראל בעבור גז טבעי כחול-לבן, שמופק בתחומים שעליהם חלים חוקיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully