וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות המים תפצה חקלאים ב-5 מיליון שקלים

עמירם כהן

18.9.2010 / 19:20

הרשות תשתתף בעלויות של חקלאים שנאלצו לשאוב מים להשקיה בעצמם. הסיבה: חברת מקורות מספקת את המים עד ל"נקודות קצה" הסמוכות לשטחים החקלאיים בשל הבדלי גובה

רשות המים תפצה ב-5 מיליון שקל חקלאים הנאלצים לשאוב את המים להשקיה מאזורים נמוכים לאזורים גבוהים, בעיקר לאזורים בהם מצויים מטעים. מדובר במים שמספקת חברת מקורות עד "נקודות קצה" הסמוכות לשטחים החקלאיים, אך לא לשטחים עצמם בשל הבדלי הגובה.

החל מנקודות קצה אלו מוטל על החקלאים להקים מערכות הולכה עצמאיות להולכת המים לשטחים. רשות המים החליטה להשתתף בעלויות הכרוכות בהקמת מערכות ההולכה הללו ב-30 מיליון שקל.

מכלל 40 הפניות שהוגשו לרשות המים לקבלת מענק השתתפות, אושרו 8 בקשות בהיקף כולל של 5 מיליון שקל. הבקשות הוגשו וטופלו באמצעות ארגון עובדי המים, אגודה שיתופית המייצגת את החקלאים בנושאי מים והשקיה.

בסוף החודש שעבר הסתיימה הארכה שקיבלו החקלאים להגיש בקשות למענקים, אך בארגון עובדי המים מתכוונים לבקשת מהרשות הארכה נוספת בשל המורכבות הרבה הכרוכה בבקשות אלו החייבות להיות מגובות במסמכים הנדסיים וחשבונאיים. ארגון עובדי המים הודיע כי ישתף פעולה עם חברת רואי החשבון של ההתיישבות, ברית פיקוח, להענקת חבילת ליווי הנדסי וחשבונאי לחקלאים שיבקשו לבדוק את זכאותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully