וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסלו - העיר היקרה בעולם; ת"א עלתה מהמקום ה-33 למקום ה-25

סוכנויות הידיעות

18.9.2010 / 18:46

ציריך, ז'נווה, טוקיו וקופנהגן הן בין חמשת הערים היקרות בעולם, על פי דירוג המחירים והשכר של UBS



אוסלו, בירת נורווגיה, היא העיר היקרה ביותר בעולם, ואחריה הערים השווייציות ציריך וז'נווה, כך על פי דו"ח שערכה חטיבת ניהול העושר של בנק ubs השווייצי. תל אביב דורגה במקום ה-25.



דו"ח המחירים והשכר של ubs, שמתפרסם בכל שלוש שנים, בוחן 73 ערים ברחבי העולם, באמצעות סקר של מחירים של 122 שירותים ומוצרי צריכה שונים, המותאמים להרגלי הצריכה במערב אירופה, וסקר הנוגע למשכורות, שעות עבודה וימי חופשה, ל-14 מקצועות שונים. הדירוג הנוכחי הוא למעשה עדכון של הדירוג שפורסם במארס 2009, בהתאמה לשינויים בשערי החליפין, והוא מתייחס לתקופה שבין מארס 2009 ליוני 2010.



אוסלו הובילה את הדירוג גם לפני שלוש שנים, כשאחריה היתה אז קופנהגן, שירדה השנה למקום החמישי. תל אביב דורגה במקום ה-42 בדירוג של 2007, ובשנה שעברה במקום ה-33.



עוד בין עשר הערים היקרות ביותר מנה ubs את טוקיו (4), ניו יורק (6) וסטוקהולם (7). את העשיריה סוגרת לונדון (10). העיר הזולה ביותר בדירוג היא בוקרשט, בירת רומניה, שדורגה במקום ה-73. לפני בוקרשט דורגו מנילה ומומבאי.



דניאל קאלט, ראש חטיבת המחקר הגלובלית ב-ubs, אמר כי לשערי החליפין היתה השפעה גדולה על התזוזות בדירוג. התחזקותו של הדולר הקנדי ב-20%, למשל, הקפיצה את טורונטו ומונטריאול מהמקומות 10 ו-15, בהתאמה, בשנה שעברה, למקום השמיני והתשיעי השנה. סידני עלתה 20 מקומות בדירוג מאז 2007, בשל התחזקות של 30% בדולר האוסטרלי מול הדולר האמריקאי. הערים בגוש היורו, לעומת זאת, ירדו בדירוג, בעקבות נפילת היורו.



המחקר נועד לסייע לתיירים לדעת "מהן הערים הטובות ביותר לערוך בהן קניות, למשל, או היכן אפשר לאכול כמו שצריך במחיר טוב", נאמר בדו"ח. כמו כן, נועד הדו"ח לסייע לחברות להעריך מהו התשלום שעליה לתת לעובדים שהיא שולחת לערים השונות.



בתחום השכר, עלתה תל אביב למקום ה-33, לעומת המקום ה-35 בשנה שעברה. ציריך מובילה את הדירוג, כשאחריה קופנהגן, ז'נווה, אוסלו וניו יורק. הערים השווייציות הובילו את דירוג השכר, בעיקר הודות לשיעור הניכויים הנמוך, אשר גורם לשכר בציריך להיות גבוה ב-30% מאלה שבקופנהגן, המדורגת שניה.



הסקר מצא כי לתושבי ציריך, סידני ומיאמי ישנו כוח הקנייה החזק ביותר בהתאם לשכר. כוח הקנייה הנמוך ביותר הוא של תושבי ג'קרטה, מנילה וניירובי. תל אביב דורגה במקום ה-34.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully