וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קומברס מוכרת מגרש עבור 31 מיליון דולר

רז סמולסקי

19.9.2010 / 9:40

הקרקע בקרית אתגרים שברעננה, בשטח כ-55 דונם, נקנתה לשם הקמת בניין משרדים לשימוש קומברס, אך הידרדרות מצבה העסקי גרם לחברה למכור אותה לאיש העסקים ג'ורג' חרוש

חברת ההיי-טק קומברס תמכור קרקע ברעננה תמורת כ-31 מיליון דולר לאיש העסקים ג'ורג' חורש, יבואן טויוטה והזכיין של רשת האופנה h&m בישראל. חוזה המכירה צפוי להיחתם בימים הקרובים.

הקרקע נקנתה לצורך בניית משרדים לשימוש קומברס, אך לפני כשנתיים הוחלט שלא לבנות עליה, אלא למכור אותה. מדובר בכ-55 דונם שמיועדים לבנייה של משרדים ושטחי מסחר.

לפני יותר מעשור רכשה קומברס את הקרקע בקרית אתגרים, אזור התעשייה של רעננה, בכ-20 מיליון דולר, עם תוכנית גרנדיוזית לבנות עליה את קרית קומברס, שתרכז את כל משרדי החברה. במהלך השנים אפילו נבחרה חברת ביצוע להקמת הפרויקט - מנרב שבשליטת אברהם קוזניצקי - אך ככל שהידרדר מצבה העסקי של קומברס מאז פרשת הבקדייטינג בחברה, שבגללה נאלץ המנכ"ל דאז, קובי אלכסנדר להימלט לנמיביה, הלכה והתרחקה תוכנית המימוש של הקרקע.

בשנתיים האחרונות התכווצה קופת המזומנים של קומברס ביותר ממיליארד דולר, ובשני הרבעונים השנה חוותה החברה תזרים מזומנים שלילי. לפני כחודש קרסה המנייה בכ-32% בסוף שבוע אחד. כדי לעמוד שוב בכללי המסחר של הנסד"ק עורכת החברה בדיקות חשבונאיות שעלותן נאמדת ביותר מחצי מיליארד דולר.

בדיקות אלה דיללו את קופת החברה ואילצו את קומברס לממש נכסים, ובהם גם הקרקע ברעננה, שמורכבת משני מגרשים - האחד בן כ-40 דונם והשני בהיקף של כ-15 דונם. כבר ב-2008 הבינה החברה שתיאלץ להיפרד מחלום קרית קומברס והחליטה למכור את הקרקעות, אלא שרק בחודשים האחרונים האיצה את תהליך המכירה. בתחילת החודש הוציאה החברה את המגרשים למכירה באמצעות חברת מ.א.ן נכסים שבבעלותו של ג'קי מוקמל.

בעסקה זו ממשיכים גורג' חורש ובנו אנדרו להרחיב את עסקיהם בישראל. זה שנים הם מייבאים את רכבי טויוטה לישראל ובשנה האחרונה גם קיבלו את הזיכיון להפעיל את רשת האופנה השוודית h&m בישראל.

מלבד נדל"ן פרטי, שכוללים דירה מרווחת בפארק צמרת בתל אביב, רכש חורש לפני כמעט שנה נכס נוסף - בניין משרדים שהיה בבעלות בנק החקלאות, בכ-30 מיליון שקל. הבניין ממוקם בפינת הרחובות קרליבך והחשמונאים בתל אביב, בסמוך למקום שבו שכן השוק הסיטוני בעיר, שבו אמור להיבנות פרויקט רחב היקף בשנים הקרובות. מדובר בבניין ישן, בן ארבע קומות, ששימש את הבנק, אך בשנים האחרונות עומד ברובו ריק.

בשל יום הכיפורים, לא ניתן היה לקבל את תגובת קומברס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully