וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיגעון המשחק היפני שכבש את העולם

נתן שבע

19.9.2010 / 6:57

מניה ב-200 מילה



>> בשבוע שעבר חגג המשחק "סופר מאריו" של נינטנדו 25 שנה. נינטנדו מוכרת כמשווקת של משחקי וידיאו ומחשב ושל קונסולות המשחקים wii ונינטנדו ds, אך היא החלה את דרכה ביפן ב-1889.



החברה הוקמה ביפן על ידי פוסג'ירו יאמוצ'י. פירוש שמה ביפנית הוא "תשאיר את המזל לגן עדן". בראשית דרכה ייצרה החברה קלפים למשחק שנקרא האנאפודה.

ב-1956 חדרה החברה לארה"ב והחלה להדפיס על הקלפים שלה דמויות מצוירות מסרטי וולט דיסני. בראשית שנות ה-60 החברה ניסתה גם להקים חברת מוניות, מלון, רשת טלוויזיה וחברה בת בתחום המזון. המיזמים האלה נכשלו, וגם מכירות הקלפים של החברה הצטמצמו.



בתחילת שנות ה-70 פיתחה החברה משחקי יריות שכללו אקדחי צעצוע ממוחשבים, את הקונסולות הראשונות שלה ומשחקי וידיאו ביתיים. קפיצת המדרגה הגיעה עם השקת משחק הווידיאו "דונקי קונג" ב-1982, שהזניקה את הרווחים. באותו זמן שיווקה החברה את משחק הטלוויזיה הנייד גיים אנד ווץ', ובהמשך היא פיתחה את קונסולת המשחק האישית גיים בוי. ב-2006 הציגה החברה את ה-wii, שנהפכה להיות הקונסולה הנמכרת ביותר שלה - 70 מיליון יחידות נמכרו מאז ההשקה.



שווי השוק של נינטנדו, שנסחרת במדד ניקיי היפני, הוא 35 מיליארד דולר. מניית החברה נסחרת גם בארה"ב באמצעות adr. בשנת הכספים שהסתיימה במארס הרוויחה נינטנדו 2.5 מיליארד דולר על הכנסות של 15 מיליארד דולר. מ-1985 השיגה מניית החברה תשואה שנתית ממוצעת של 9.5%, לעומת ירידה של 1% בשנה בממוצע שרשם הניקיי.



*adr



תעודות פיקדון אמריקאיות. הדרך שבה מניות של חברות לא אמריקאיות נסחרות בארה"ב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully