וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החקיקה למען בטיחות המזון בארה"ב תידחה כנראה עד אחרי הבחירות בנובמבר

ניו יורק טיימס

19.9.2010 / 9:38

בין האשמים בעיכוב החקיקה: קואליציה של חוואים שחוששים שהיא תוביל להוצאתו מהחוק של מזון אורגני



לאחר שאימו נפטרה עקב אכילת חמאת בוטנים מקולקלת, הגיע ג'ף אלמר עד לוושינגטון כדי לנסות לעודד חקיקה שעשויה להציל רבים אחרים מגורל דומה, אך בינתיים ללא הצלחה.



כמעט שנתיים עברו מאז הלכה שירלי אלמר לעולמה. מאז, נפגעו אלפי אנשים בארה"ב כתוצאה מצריכת מזון מקולקל, אך הסנאט עדיין לא פעל לתיקון חורים רבים בחקיקה הנוגעת לבטיחות המזון בארה"ב. זאת, למרות שלחוקים הללו תמיכה נרחבת בקרב הרפובליקנים והדמוקרטים כאחד. בית הנבחרים האמריקאי אישר את גרסתו לחוק לפני יותר משנה.



"זה מאוד מתסכל", אמר אלמר מהעיר סבאג' שבמינסוטה. "אני אפילו לא יודע את מי להאשים".



בין האשמים בעיכוב החקיקה נמצאים לוח הזמנים העמוס של הסנאט האמריקאי, סנאטור עקשן מאוקלהומה וקואליציה של חוואים שחוששים שהחקיקה תוביל להוצאתו מהחוק של מזון אורגני.



לפי הסנאטור המתנגד, טופ קובורן הרפובליקני מאוקלהומה, הכוח שינתן למינהל המזון והתרופות האמריקאי יעלה במשאבים אותם צריך יהיה לקזז דרך קיצוצים במקומות אחרים. בנוסף הביע קובורן ספק אם הרחבת סמכויות ה-fda תוביל לשיפור באיכות המזון בארה"ב. אישור החקיקה צפוי להמתין עד לבחירות לקונגרס האמריקאי בנובמבר וייתכן שאף לאחר מכן.



עדות לפערים בחקיקה ניתן היה למצוא בהורדה האחרונה מהמדפים של 500 מיליון ביצים, לאחר ש-1,500 איש חלו. המקרה יכול היו להיחסך מהציבור האמריקאי לו ל-fda היה הכח לבדוק את הלולים ולהכריע שהם לא ראויים להנפקת ביצים למאכל - לפני שנודע על המחלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully