וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה הגיעה להסדר עם בני משפחתם של ההרוגים בתאונה בסן דייגו

ניו יורק טיימס

19.9.2010 / 11:18

התאונה הובילה להחזרתן של יותר מ-8 מיליון מכוניות לתיקון



ענקית הרכב טויוטה הגיעה להסדר מחוץ לכתלי בית המשפט עם קרוביהם של בני המשפחה אשר נהרגו כאשר מכונית הלקסוס סדאן שלהם האיצה ויצאה משליטה, תאונה שהעלתה את טויוטה לכותרות והובילה להחזרתן של יותר מ-8 מיליון מכוניות לתיקון (ריקול). טויוטה אישרה ביום שבת את הדיווח בנוגע להסדר, אך לא סיפקה פרטים על סכום הפיצויים שניתן.



התאונה, שהתרחשה באוגוסט 2009 בסן דייגו, תועדה כאשר אחד הנוסעים במכונית התקשר למוקד המשטרה לדווח שהנהג, שוטר במשטרת התנועה בשם מארק סיילור, לא מסוגל לבלום את המכונית, שדהרה במהירות של 190 קמ"ש עד שהתנגשה ברכב אחר. המכונית הושאלה מסוכנות הרכב בוב בייקר, משום שמכוניתו של סיילור היתה בתיקון. סיילור ואשתו, בני 45, בתם מריה בת ה-13, ואחיה של האשה, כריס לסטרלה בן ה-39 נהרגו.







לפי טויוטה, ההסדר מיישב את התלונות שהגישו המשפחות סיילור ולסטרלה נגד החברה בנוגע לבטיחות המכונית. עם זאת, יש לציין כי המשפחות הגישו תביעות נפרדות שעדיין לא יושבו נגד הסוכנות ממנה הושאלה המכונית.



חודשיים לאחר התאונה, קראה טויוטה להחזרתן של 5.4 מיליון מכוניות ברחבי העולם, בטענה לתקלה בשטיחון שמתחת לנהג. מאוחר יותר קראה החברה להחזרת 4.5 מיליון מכוניות נוספות, בהן היה חשד לתקלה בדוושת הגז.







בפברואר האחרון התנצל נשיא טויוטה, אקיו טויודה, בפני הקונגרס האמריקאי ובפני משפחת סיילור, ואמר כי יעשה כל שביכולתו "על מנת להבטיח שטרגדיה מסוג זה לא תתרחש שוב". בעקבות הפרשה הוגשו אלפי תלונות לרשויות בארה"ב מנהגים שטענו כי מכוניתם האיצה ללא שליטה. באפריל קנסה ממשלת ארה"ב את טויוטה ב-16.4 מיליון דולר, על כך שהמתינה זמן רב מדי עד שביצעה ריקול.



טויוטה ממשיכה להגן על עצמה בתביעות ייצוגיות שהוגשו על ידי בעלי מכוניות וקרובי המשפחה של אנשים שנהרגו בתאונות הקשורות להאצה פתאומית. החברה עשויה להיאלץ לשלם פיצויים בסך מיליארדי דולרים אם תפסיד בתביעות אלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully