וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלידר שוקי הון ממליצים לקנות מניות בזק ומציבים יעד של 10.4 שקל ליחידה

ואדים סבידרסקי

19.9.2010 / 11:34

סבינה פודבל: "השוק מתמחר בחסר את היציבות והדפנסיביות של קבוצת בזק"



בבית השקעות לידר שוקי הון ממליצים היום לקנות את מניות חברת התקשורת ומציבים מחיר יעד של 10.4 שקל ליחידה. בבית השקעות סבורים כי השוק מתמחר בחסר את היציבות והדפנסיביות של הקבוצה, לצד פוטנציאל הגדלת התזרימים בעתיד. כמו כן, סבורים בלידר כי מאפייני תמהיל פעילויות הקבוצה מחד, והמשך ביצוע שדרוגים טכנולוגיים וצעדי התייעלות מאידך, יאפשרו לבזק ליהנות מתזרימים חזקים גם בשנים הקרובות.



לדברי האנליסטית סבינה פודבל, תיתכן פגיעה מסוימת בהיקפי ההכנסות של מרבית פעילויות הקבוצה אשר חולשת על כל תחומי ענף התקשורת, אם כי הפגיעה לא צפויה להיות מהותית. תחזית של לידר מגלמת הן את ההשלכות של יצירת השוק הסיטונאי והן את השפעת כניסתם של המתחרים החדשים לשוק הסלולר.



"יצירת השוק הסיטונאי לא תפגע בחוסן הפיננסי של הקבוצה. אומנם פתיחת שוק התשתיות לתחרות תגרום ככל הנראה לפגיעה מהותית בנתח השוק של בזק במונחי לקוחות ישירים, אך מרבית הפגיעה תקוזז על ידי עלייה בנתח השוק במונחי לקוחות קצה והכנסות מהשכרת והחכרת התשתית", מציינים בלידר וצופים כי יצירת השוק הסיטונאי תלווה במתן הקלות רגולטוריות מהותיות לבזק, ובעיקר צמצום ההפרדה המבנית.



פודבל סבורה כי בזק עדיין לא מיצתה את פוטנציאל ההתייעלות שלה לאחר שהתנהלה שנים רבות כחברה ממשלתית. "אנחנו מצפים לשיפור בשולי הרווח של החברה כתוצאה ממעבר לרשת ה-ngn ושדרוג הרשת הסלולרית. מעבר לכך אנו צופים לשיפור בתזרים החברה עם חזרה לרמות השקעה נורמטיביות".



השפעת הורדת דמי הקישוריות והתחרות הענף



בהתייחס לנושא של הורדת דמי הקישוריות למפעילי תקשורת סלולר מציינים בלידר, כי ההורדה כשלעצמה אינה מהווה איום מהותי עבור חברות אלו. לעומת זאת, שילוב של מהלך עם כניסת מתחרים חדשים, יגביר את תחרות המחירים בשוק ויצור לחץ על המחירים. האנליסטים מעריכים, כי מלחמת המחירים לא תמשכנה לאורך זמן, וכעבור כשנה או שנתיים ממועד כניסת שחקנים חדשים המחירים יתייצבו.



"לא נרגיש תחרות מהותית מצד השחקנים החדשים לפני 2012-2011, ולכן, במהלך השנתיים הקרובות פלאפון תמשיך להציג שיעורי צמיחה נאים ושיפור ברווחיות, בעיקר כתוצאה מהמעבר לטכנולוגיית ה-gsm. במקביל, המתחרים החדשים יצליחו לתפוס נתח שוק של כ-17% עד שנת 2014, כאשר כ-83% הנותרים יתחלקו בצורה דומה בין פלאפון, סלקום ופרטנר", מעריכים בבית ההשקעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully