וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סירבו לפינוי בינוי - ונתבעו במיליוני שקלים

רנית נחום הלוי

19.9.2010 / 15:00

תביעה בסך 27 מיליון שקל עומדת מעל ראשם של זוג מיהוד שסירב לתוכנית פינוי בינוי. לטענת התובעים, השניים סרבו להתפנות מטעמים לא סבירים, למרות תנאים חריגים שהוצעו להם

קבוצת דיירים הגישה באמצעות משרד עו"ד אלדר אדטו, שתי תביעות לבית המשפט המחוזי בפתח תקווה נגד בני זוג המסרבים לתוכנית פינוי בינוי ביהוד. התובעים מבקשים להכריז על הדיירים, יגאל ורבקה עופר כסרבנים, לאחר שהשניים התנגדו לטענתם, מטעמים לא סבירים לביצוע עסקת הפינוי.

במידה שהם יוכרזו כסרבנים, הוגשה בקשה לפיצול סעדים – לתביעה כספית נגד בני הזוג בגובה של כ- 27 מיליון שקל, בתחשיב של כ-2.4 מיליון שקל לכל דירה. "עם הכרזת הנתבע כדייר סרבן", נכתב בכתב התביעה שהגיש עו"ד אדטו, "יתבע כספית בתביעה נזיקית המגיעה לסך של למעלה מ-27 מיליון שקל המהווה את ההפרש בין הדירות החדשות שיקבלו התובעים לדירותיהם הישנות".

הדיירים התובעים מתגוררים ברחוב העצמאות ביהוד, מתחם שהוכרז כמיועד להתחדשות עירונית ולביצוע פרויקטים של פינוי בינוי. מכתב התביעה עולה כי במשך השנים ניהלו הדיירים משא ומתן מול קבלנים שונים לביצוע הפרויקט, אך לא הצליחו להתקשר עימם. לאחרונה, באמצעות עו"ד אדטו, הגיעו להסכמה עם חברת בונה הצפון לביצוע עסקת פינוי בינוי במתחם.

עסקה משתלמת?

העסקה שנחתמה עם החברה נחשבת חריגה ונדירה, ובמסגרתה הדיירים מפנים את דירתם ומקבלים בתמורה שתי דירות בנות חמישה חדרים בגודל של 120 מ"ר עם מרפסת של 12 מ"ר לכל אחת.

כמו כן יקבלו הדיירים 4 חניות תת קרקעיות, שני מחסנים בגודל של כ-6 מ"ר, מזגן, ערבות בנקאית לפי חוק מכר בגובה של 3 מיליון שקל עם פינוי דירתם, תשלום דמי שכירות לכל תקופת הפינוי בגובה של 4,000 שקל לחודש, תשלום עבור הובלה מהדירה הישנה לחדשה בסך של 3,000 שקל והתחייבות לתשלום מלוא המסים ותשלום שכר טרחת עו"ד אדטו כבא כוח הדיירים, בסך של כ-300 אלף שקל לכל דייר.

למרות כל התנאים האמורים, עומדים הדיירים בסירובם לחתום על עסקת פינוי בינוי, זאת אף שכבר חתמו על ניסוח ההסכם המפורט לביצוע העסקה. הדיירים התובעים טוענים כי חוק פינוי בינוי (פיצויים) קובע תנאים ספציפיים על מנת שדייר יוכרז כסרבן ותנאים אלו מתקיימים במקרה זה. "העסקה הינה כשל זכייה בפיס", נכתב בכתב התביעה", "אין ולא היתה עסקה כזו בישראל, קבלת שתי דירות חדשות בגודל של 120 מ"ר בשווי כולל של כ-3 מיליון שקל והכל בתמורה לדירה קטנה בשווי של כ-700 אלף שקל היום. בעסקה הוצעו גם דמי שכירות ובטוחות בנקאיות הולמות. לאור כל זאת עולה בבירור כי אין כל עילת סירוב סבירה לביצוע עסקת הפינוי".

תביעה דומה הוגשה במהלך השנה נגד בני הזוג דרוד ודורית בר נתן על-ידי קבוצת דיירים שהובילו פרויקט פינוי בינוי בשכונת נווה שרת בצפון תל אביב. התביעה הוגשה לבית משפט השלום בתל אביב בהיקף 908 אלף שקל, היות ובני הזוג מתנגדים לעסקת פינוימבינוי עם הקבלניםמיזמים. לפי התביעה מבטיח החוזה עם הקבלן לכל בעל דירה שיתפנה דירה גדולה בכמ37 מ"ר מהדירה הישנה, מחסן חדש, חניה מקורה, ופטור מהיטל השבחה וממס השבחה ודמי שכירות בתקופת הבנייה. טרם ניתן פסק דין בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully