וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השלישית: רכיב מבקש לדחות את עסקת מעריב

ליאור זנו

19.9.2010 / 12:21

רכיב אמור היה להעביר 10 מיליון דולר למעריב עד ליום כיפור אך מבקש לדחות את ההעברה עד לתחילת אוקטובר



יעל פטר וליאור זנו



עסקת , בה אמור ד"ר זקי רכיב לרכוש 44% מהעיתון ולסייע לו להחלץ מבעיותיו הפיננסיות מתעכבת בכשבועיים וחצי, כך מדווחת הקבוצה לבורסה הבוקר. על פי העסקה המקורית, אמור היה רכיב להעביר 15 מיליון דולר למעריב בשבועיים הראשונים של ספטמבר. רכיב אמנם העביר את 5 מיליון הדולר הראשונים, אך 10 מיליון דולר נוספים שהיה אמור להעביר עד ל-16 בספטמבר לא הועברו לידי מעריב. על פי ההודעה, מבקש רכיב לדחות את התשלום ל-4 באוקטובר.



במסגרת העסקה אמור רכיב להזרים לחברה 57 מיליון שקל (15 מיליון דולר) באמצעות הנפקת מניות בסכום של 46 מיליון שקל והענקת הלוואה של 11 מיליון שקל. עם השלמת העסקה, יחזיקו רכיב ועופר נמרודי 44% ממעריב כל אחד, והשאר יוחזק בידי הציבור. רכיב אף צפוי להתמנות ליו"ר הדירקטוריון בעיתון.




זו הפעם השלישית שעסקת מעריב נדחית. ההודעה הראשונה על חתימת העסקה עם רכיב יצאה במרץ האחרון, והייתה אמורה להגיע להשלמה באפריל. אז ביקש רכיב דחייה של שבוע נוסף, שהתארכה עד לסוף מאי, עת הודיע רכיב כי רכש את חובו של מעריב בסך 110 מיליון שקל מבנק הפועלים וכי העסקה נחתמה. אבל רק בתחילת ספטמבר הודיעו לבסוף כי העסקה יוצאת לדרך, ורכיב החל בהעברת התשלומים.



קבוצת מעריב נשלטת על ידי הכשרת היישוב (61%) ומחזיקה בעיתון היומי "מעריב", מגזין הנשים "את", "מעריב לנוער", "רייטינג", "נשיונל ג'יאוגרפיק", "עיצוב", "להיות הורים", "גורמה" ו"ביג טיים". בשליטתה גם אתר האינטנרט nrg והוצאת הספרים ספרית מעריב.



קבוצת מעריב נפגעה בשנים האחרונות מכניסתו של העיתון החינמי "ישראל היום", שפגע בהכנסותיה, שנובעות בעיקר מפרסום. הקבוצה נוקטת כבר תקופה ארוכה בשורת צעדי התייעלות שכוללים פיטורים וקיצוצים בשכר. מעריב מצמצמת את הפסדיה, אך דו"חותיה עדיין לא התאזנו.



מכירות קבוצת מעריב ירדו ברבעון השני של 2010 ב-8% והסתכמו ב-82.7 מיליון שקל, כתוצאה מירידה בהכנסות ממודעות והפצה. הרווח הגולמי שלה עלה ב-31% ל-20 מיליון שקל, בעקבות צימצום בעלויות המכירות, אך עלייה של כ-12.5% בהוצאות המכירה והשיווק לשם קידום מכירת מנויים, הביא את החברה להפסד תפעולי של 16.3 מיליון שקל - לעומת הפסד גדול יותר בתקופה המקבילה ב-2009 שהסתכם ב-23.5 מיליון שקל.



החל מאמצע יולי הועברו ניירות הערך של הקבוצה להיסחר ברשימת השימור, עקב אחזקות ציבור נמוכות מהמותר, והן עומדות כעת על 10.53%. ברשימת השימור נסחרים הניירות פעמיים ביום בלבד, ושם היא תשהה עד שתשפר את מצבה, אחרת לאחר שנתיים תימחק מן המסחר.



סך התחייבויתיה של קבוצת מעריב עומדות כיום על כ-230 מיליון שקל, שאמורים להיות משולמים בארבע השנים הקרובות. התחייבויותיה לבעלי האג"ח עומדות על 70 מיליון שקל וחוב נוסף של 165 מיליון שקל לבנקים, אותו ירכוש רכיב מהבנק בעסקה פרטית. נכון לסוף יוני נמצאים בקופתה מזומנים ושווי מזומנים בשווי של 4.4 מיליון שקל. את הרבעון האחרון של 2010 שמתחיל ב-1 באוקטובר תתחיל מעריב עם קופת מזומנים בשווי מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully