וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת המינויים ברשות המסים: יהודה נסרדישי: "לא הכרתי את בן-גור וקארשי"

עמית בן-ארויה

19.9.2010 / 12:47

מנהל רשות המסים: "ג'קי מצא היה המינוי הראוי ביותר שיכול היה להיות לתפקיד מנהל רשות המסים"



"לא הכרתי את קובי בן-גור ויורם קארשי", אמר היום מנהל רשות המסים יהודה נסרדישי, בעדותו מטעם התביעה בפרשת המנויים ברשות המסים. לדבריו, "ג'קי מצא היה המנוי הראוי ביותר שיכול היה להיות לתפקיד מנהל רשות המסים".



הטענה המרכזית בכתב האישום נגד מצא היא שהוא האמין שמינויו למנהל הרשות ב-2006 היה בזכות השתדלנות של קארשי ורואה החשבון קובי בן-גור. בתמורה לכך סייע לכאורה לשניים בקידום מינויים של אנשי שלומם ברשות.



מצא מואשם, אפוא, בסיוע לשוחד, בשמונה אישומי מרמה והפרת אמונים ובשוחד בנוגע לעצם מינוי למנהל הרשות. קארשי, בן גור וארבעה בכירים לשעבר ברשות מואשמים בעבירות שוחד. נסרדישי נחקר באזהרה, אך התיק נגדו נסגר מחוסר אשמה.



המשפט מתנהל בפני סגן נשיא בית המשפט מחוזי מרכז בפתח תקוה, זכריה כספי. משפטה של שולה זקן, מי שהיתה מנהלת לשכת ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, הופרד ומתנהל בבית משפט השלום בירושלים. זקן, אחותו של קארשי, תעיד נגד המעורבים לרבות קארשי בהמשך המשפט.



"הייתי אצל ג'קי ושוחחנו על המכרז לנציג הרשות בארה"ב", העיד נסרדישי. "הוא אמר שיש עשרה מועמדים והמועמד הראוי הוא יגאל סער. להמלצה של מנהל הרשות יש משמעות. המנהל עובד עם הנציג בארה"ב". לפי כתב האישום, המינוי של סער לתפקיד נציג הרשות בארה"ב היה בגדר שוחד.



נסרדישי, שהיה חבר בוועדה שבחברה בסער לתפקיד הסביר: "נציג המשרד (רשות המסים) שבא לוועדה נותן סקירה לאותה ועדה על מהות התפקיד ויכולותיו של המועמד. תפקידו של נציג המשרד הוא לתמוך במועמד של המנהל. ממה נפשכם?", שאל, ומיד הסביר, למכרז מגיעים הרבה מועמדים המתמודדים על מעט משרות. האם ברבע שעה אתה יכול להכיר את הבן אדם מקרוב? אם יש המלצת מנהל אז צריך ללכת עם זה".



"מה היתה ההנחה שלך כיצד מתגבשת ההמלצה?" שאלת התובעת עו"ד מיכל רוזן-עוזר. נסרדישי אמר שסמך על מצא, שהיה אז מנהל הרשות, שבדק את הנתונים של המועמד שיוכל לעבוד אתו. "אי אפשר לשלוח לשם ינוקא", אמר נסרדישי שהבהיר כי גם היום היה תומך בסער. "לסער היה רקורד, תואר שני במינהל עסקים, משפטן ואחד שעשה כברת דרך", סיכם.



הנאשמים יוצגו בדיון על ידי עורכי הדין נבות תל-צור, איתן מעוז, רותי ליטבק, גיל דחוח, אורי פירסט וטל שפירא. המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה מיוצגת על ידי עורכי הדין מיכל רוזן עוזר, יוסי אלון, יוחאי בן שמואל ועמרי קופלר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully