וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: פייסבוק מפתחת טלפון סלולרי - גייסה מומחי מערכות

מיה אפשטיין

19.9.2010 / 12:43

הרשת החברתית תייצר את התוכנה שבאמצעותה יפעל המכשיר ותשתף פעולה עם צד שלישי שיפתח את החומרה



פייסבוק צועדת בעקבות ו ומפתחת טלפון נייד ראשון מתוצרתה - כך דיווח הבלוג טק-קראנץ' בהתבסס על מקור ששמו לא נחשף. לדברי המקור, הרשת החברתית תייצר את התוכנה שבאמצעותה יפעל המכשיר ותשתף פעולה עם צד שלישי שיפתח את החומרה.

לפני כשנה דווח לראשונה כי ענקית החיפוש גוגל מפתחת טלפון סלולרי ראשון, מה שהתברר בהמשך כמכשיר הנקסוס 1. באותו זמן הבינה פייסבוק כי פלטפורמות האנדרואיד והאייפון מתחזקות וכי ייתכן שאפליקציית הפייסבוק שלה המופעלת בטלפונים מבוססי אנדרואיד לא תוכל להוות תחרות משמעותית לאורך זמן. פייסבוק מתכננת לפתח פונקציות בסיסיות של טלפונים חכמים, דוגמת רשימת אנשי קשר, דבר שתוכל לעשות רק אם תהיה לה שליטה במערכת ההפעלה של הנייד.



לטק-קראנץ' נמסר כי על הפרוייקט, שמתנהל בחשאיות מוחלטת וללא ידיעתם של רוב עובדי פייסבוק עצמם, מופקדים ג'ו יואיט ומת'יו פפקיפוס, שניהם בכירים ברשת החברתית בעלי ניסיון רב בבניית מערכות הפעלה. יואיט בנה את דפדפן הפיירפוקס ועבד על בניית מערכות הפעלה נוספות. הוא התקבל לעבודה בפייסבוק ב-2007. במסגרת עבודתו פיתח את אפליקציית הפייסבוק לאייפון. פפקיפוס עבר לפייסבוק בחודש יוני האחרון. לפני כן היה חבר מוביל בצוות הפיתוח של פרוייקט גוגל כרום os.



לא ברור עדיין איך ייראה הטלפון של פייסבוק, אם אכן ייצא לפועל, וכן מה יהיו תכונותיו או מתי ייצא לשוק. בטק-קראנץ' מעריכים כי יהיה מדובר במכשיר קצה פשוט יחסית, שמטרתו העיקרית תהיה לאפשר למשתמש להתחבר באופן מיטבי לפייסבוק. הספקולציות של כתב טק-קראנץ' מרחיקות לכת עד לכדי מכשיר זול במחיר שווה לכל נפש של פחות מ-50 דולר, שיהיה ניתן לרכוש בנקודות קרדיט של פייסבוק. ייתכן שהמכשיר יכלול תכונות כמו גלישה לפרופיל של חבר באמצעות זיהוי קולי. האתר טרם פרסם את זהות החברה שתפתח את החומרה עבור פייסבוק. אחת ההשערות היא ש-inq, שגם משקיעה בפייסבוק, תהיה מעורבת בפיתוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully