וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות להגבלים עסקיים: לקנוס עבריינים בעד 10% מהמחזור העסקי

אורה קורן

19.9.2010 / 12:57

הפיצה תזכיר חוק שיאפשר לה להטיל עיצומים כספיים מרתיעים בהפרות שאינן פליליות



הרשות להגבלים עסקיים הפיצה היום בין משרדי הממשלה תזכיר חוק שעניינו הוספת מנגנון עיצומים כספיים לחוק ההגבלים העסקיים.




מערך האכיפה של דיני ההגבלים העסקיים מבוסס על שני נדבכים - פלילי ואזרחי-מינהלי, אשר מוסדרים שניהם בחוק ההגבלים העסקיים. אימוצו של מנגנון עיצומים כספיים לתוך החוק יוסיף נדבך שלישי ונועד לחזק את כושר ההרתעה והאכיפה של הרשות במקרים שאינם מתאימים להגשת כתב אישום פלילי. הוא יהווה כלי יעיל ומהיר, השיפשר תגובה אפקטיבית למגוון רחב של הפרות חוק.



מנגנון אכיפה באמצעות עיצומים כספיים הפך בעשור האחרון לשכיח ביותר בחקיקה הישראלית, ובמיוחד בחוקים העוסקים באכיפה כלכלית, והרשות סבורה כי הגיעה השעה שגם האכיפה בתחום ההגבלים העסקיים תיישם את השינוי. התיקון המוצע לחוק קובע עיצום כספי בסכום מרבי של 10% ממחזור המכירות של החברה המפרה. בדרך זו נוצרת זיקה מתחייבת בין היקף הפעילות של החברה המפרה לבין הסנקציה שתוטל עליה. כמו כן, מאפשרת הצעת החוק הטלת עיצום על אדם אשר היה מעורב בהפרת החוק, כמו גם על איגוד עסקי.



מעבר לקביעת גובה העיצום וההפרות שבגינן ניתן יהיה להטילו, החוק המוצע קובע הליך מוגדר להטלת העיצום, הכולל עיון בחומר הראיות שעליו התבססה החלטת הרשות והליך שימוע. בנוסף החוק המוצע מסדיר את הביקורת השיפוטית על הטלת העיצום הכספי ועל שיעורו באמצעות הגשת ערר לבית הדין להגבלים עסקיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully