וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ': השר נאמן מחויב לשכר הבכירים

19.9.2010 / 13:00

שלי יחימוביץ' הגיבה להמלצת משרד המשפטים שלא להגביל את שכר הבכירים ותקפה את השר העומד בראשו, יעקב נאמן. לדבריה, "שר המשפטים מונה מלכתחילה כדי לאפשר המשך להשתוללות השכר"

משרד המשפטים ממליץ לא להגביל את שכר הבכירים בחקיקה - כך עולה מהמלצות שהוכנו במחלקת הייעוץ והחקיקה במשרד, והוגשו לוועדת השרים שדנה בנושא. על פי המסמך, אין לפסול העלאת מסים על מקבלי שכר גבוה על מנת לפתור את הבעיה. היום יתכנסו השרים לדיון נוסף בנושא, והם צפויים לפרסם את מסקנותיהם בחודש הבא, כך נמסר מגלי צה"ל.

"מדובר במסקנות דלוחות וחסרות משמעות", כך אמרה שלי יחימוביץ' בתגובה. "הצפוי מראש התממש, ומתברר כי שר המשפטים נאמן מונה מלכתחילה כדי לאפשר המשך השתוללות שר הבכירים, ולא כדי לעצור אותה. נאמן אינו מחוייב לציבור הרחב, אלא לסקטור ממנו בא ואליו ישוב: בעלי ההון והמנכ"לים העשירים. במסקנות הצליח נאמן לעקר מתוכן אפילו את המלצותיו של יו"ר הרשות לניירות ערך פרופ' גושן, אשר מלכתחילה היו אף הן מתונות מדי. המאבק להפסקת השחיתות של תשלום שכר פרוע לבכירים על חשבון הציבור - ימשך".

ועדת השרים הוקמה בסוף מארס 2010 לאחר שהח"כים שלי יחימוביץ' (עבודה) וחיים כץ (ליכוד) הגישו הצעת חוק שלפיה שכרו של המנהל הבכיר בחברה בורסאית יהיה פי 50 בלבד משכרו של העובד הנמוך.

הוועדה אמורה היתה לסיים את עבודתה בסוף יוני 2010 אבל קיבלה אורכה של 3 חודשים בעקבות בקשתו של יו"ר הוועדה, שר המשפטים, יעקב נאמן.

בוועדה חברים גם שר האוצר יובל שטייניץ, שר התמ"ת בנימין בן אליעזר, שר הרווחה יצחק הרצוג ופרופ' יוג'ין קנדל. יחימוביץ' וכץ הודיעו שאם המסקנות לא יתנו פיתרון הולם להגבלת שכר הבכירים יעלו בתחילת אוקטובר להצבעה בקריאה הטרומית את הצעת החוק הפרטית שהגישו להגבלת שכר הבכירים בחברות בורסאיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully