וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיזוג אלון החזקות ברבוע כחול ישראל תנסה לגייס 500 מיליון שקל באג"ח

ליאור זנו

19.9.2010 / 14:29

הכספים ישמשו למימון חלוקת דיבידנד של 800 מיליון שקל - תנאי לעסקת המיזוג בין שתי החברות מקבוצת אלון



אלון החזקות ברבוע כחול ישראל, החברה החדשה שתיווצר ממיזוגן של ו, צפויה לצאת בגיוס אג"ח בסכום של 500 מיליון שקל. זאת, כדי לממן את חלוקת הדיבידנד הענק בסך 800 מיליון שקל שהיא צריכה לחלק לבעלי מניותיה, כתנאי לעסקת המיזוג.



הנהנית העיקרית מהדיבידנד תהיה קבוצת אלון, שבשליטת שרגא בירן, דודי ויסמן וארגוני הקניות של הקיבוצים, שתקבל 627 מיליון שקל מתוך הדיבידנד ושתחזיק ב-78.4% ממניותיה של רבוע כחול בעקבות המיזוג.







חברת הדירוג מדרוג העניקה לאג"ח של החברה המאוחדת דירוג a1. "השינוי המבני, בעקבותיו תחזיק רבוע כחול בחברת דור אלון, צפוי להעצים את מעמדה של הקבוצה בתחום הקמעונות בטווח הזמן הבינוני-ארוך ולייצר יתרונות סינרגטיים. נתח השוק המשמעותי מוביל ליתרונות לגודל בסחר ובלוגיסטיקה." כתבו בחברת הדירוג.



לפי עסקת המיזוג, כל אחזקות אלון בדור אלון (80.05%) תרכשנה על ידי הרבוע הכחול בתמורה להנפקת מניות רבוע הכחול לקבוצת אלון. רכישת דור אלון תעשה באמצעות הקצאת 20 מיליון מניות רבוע כחול לחברה האם אלון.



בסוף השבוע שעבר דיווחו החברות מקבוצת אלון - דור אלון ורבוע כחול - כי בית המשפט אישר את חלוקת הדיבידנד וכי המיזוג ייצא לפועל עד לתחילת אוקטובר. היום הקובע לחלוקת הדיבידנד הוא ה-5 לאוקטובר ויום התשלום הוא ה-18 לאוקטובר.







400 מיליון שקל מסך הדיבידנד צפויה החברה המאוחדת לממן ממקורותיה העצמיים ואת היתרה היא מקווה לגייס. קופתה של הרבוע הכחול נמצאו נכון לסוף יוני 611.7 מיליון שקל ובקופת דור אלון 41.3 מיליון שקל נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully