וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק UBS מצננן את ההתלהבות: מוריד המלצה למניית נובל אנרג'י מ"קנייה" ל"ניטרלי"

יעל פטר

19.9.2010 / 15:28

בין הסיבות להורדה: תמחור הנובע מאופטימיות יתר וזינוק במניה לעומת המתחרות



בנק ההשקעות ubs מוריד את המלצתו על מניית , השותפה בפרויקט לווייתן ותמר, מ"קנייה" ל"ניטרלי" ומעדכן את מחיר היעד מ-74 דולר ל-76 דולר. הורדת ההמלצה באה למרות שהוא צופה לחברה צמיחה בטווח הארוך. ב-3 החודשים האחרונים מניית נובל אנרג'י עלתה בכ-13%.







אחת הסיבות המרכזית להורדת ההמלצה היא התמחור בה נסחרת המניה. המניה הציגה זינוק חד יותר ב-3 החודשים האחרונים לעומת המתחרות שלה, זינוק שנבע מאופטימיות יתר לגבי מאגרי הגז והנפט שלה. אחד הפרויקטים סביבו ישנה אופטימיות הוא פרויקט חיפושי הנפט שהחברה מבצעת בשטח המתפרס על פני 800 אלף אקר בניוברארה, קולורדו.



סיבה נוספת לזינוק במניה היא תוצאות הרבעון השני החזקות. בנוסף, מניית החברה נסחרת במכפיל של כ-6 על רווחי ה-ebitdx (רווח לפני הוצאות הריבית, המס, הפחת, האמורטיזציה והוצאות החיפושים) - מכפיל הגבוה ב-20% ממכפיל המתחרות.



ב-ubs מציינים כי נובל אנרג'י היא חברה אטרקטיווית לטווח הארוך, אך צפויה לה ירידה בטווח הקצר בתזרים המזומנים. הירידה תנבע מהוצאות על רכוש קבוע בעקבות הפרויקטים אותם היא מתכננת. כרגע, היא עומדת לפני שני פרויקטים גדולים, שיצאו לפועל ויוכלו להניב רווחים רק סביב השנים 2013-2011. נובל אנרג'י תדע האם ניתן למכור בצורה מסחרית את המאגרים מקולורדו רק במחצית השנייה של 2011, ותשובה דומה בנוגע למאגרים בלווייתן צפויה להגיע בסוף השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully