וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדת שהושפלה בידי מנהלה והתפטרה זכתה בפיצויים הפיטורים

חיים ביאור

19.9.2010 / 16:19

השופטת מיכל פריימן הסתמכה על סעיף בחוק הקובע כי עובד שהחליט להתפטר בשל הרעת תנאים זכאי לפיצויים



עובדת בחברת תיירות שהתפטרה לאחר שהושפלה וספגה הערות מעליבות ממנהלה, תוכר כמי שפוטרה מעבודה ותהיה זכאית לפיצויי פיטורים בסך 70 אלף שקל - כך קבע בסוף השבוע שעבר בית הדין האיזורי לעבודה בחיפה. השופטת מיכל פריימן הסתמכה בהחלטה על סעיף בחוק הקובע כי עובד שהחליט להתפטר מעבודתו במחמת הרעת תנאים, רואים בו כמפוטר והוא זכאי לפיצויי פיטורים.



מירי אנגל עבדה כסוכנת נסיעות בחברת מונה טורס במשך 10 שנים. בתביעה שהגישה נגד החברה, באמצעות עו"ד ענת רוזנר, נטען כי נסיבות התפטרותה מהחברה היו כאלה שלא ניתן היה לדרוש ממנה להמשיך לעבוד בחברה. לפיכך, יש לראותה כמתפטרת בדין מפוטרת ועל החברה לשלם לה פיצויי פיטורים. לטענתה, אופיו האגרסיבי והתובעני של מנהלה, צפריר ישי, צעקותיו הרמות על עובדי המשרד והלחץ המתמשך מצידו, העיקו עליה, העכירו את האווירה המשרד והיקשו עליה בעבודתה בחברה.



בנוסף טענה אנגל כי שכרה לא שולם במועד, היא הועסקה בשעות נוספות ללא תגמול וגם ההפקדות לחשבונה בביטוח המנהלים הועברו על ידי החברה באיחור. לטענתה, היא שוחחה עם צפריר והתריעה בפניו שבשל התנהלותו ולנוכח תנאי העסקתה, לא תוכל להמשיך בעבודתה, אך ללא הועיל.



המנהל טען כי העובדת סירבה להישאר במשרד לעבודת שעות נוספות, בחודשי החורף נהגה לעבוד יום אחד פחות ונמנעה מלהשתתף בסבב של תורנות העבודה בימי ששי בחורף. עוד טען, שאנגל לא התריעה בפניו על כוונתה להתפטר באף אחת מהשיחות שניהלה עמו.



השופטת פריימן קיבלה את גרסת העובדת כי האווירה במקום העבודה היתה קשה ובלתי נסבלת, בשל התנהגות המנהל, שהתבטאה בצעקות ויחס בלתי הולם לעובדיו, כאשר יותר מעובדת אחת הגיעה אל סף בכי. "לפיכך אין לדרוש מהעובדת שתמשיך בעבודתה, והתפטרותה היא כדין פיטורים, המזכים אותה בפיצויי פיטורים", קבעה השופטת.



לדברי משפטני חברת חשבים למידע עסקי, יש בפסק דין זה מסר חשוב למעבידים ולעובדים כאחת - לפיו יחס פוגעני או משפיל כלפי העובד יחייב את המעסיק בתשלום פיצויים משמעותיים, כאילו העובד פוטר מעבודתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully