וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע המסחר בת"א נפתח במגמה חיובית

ליאור זנו

19.9.2010 / 16:46

המסחר באחד העם נסגר בעליות: ת"א 25 הוסיף 1.2% לערכו ות"א 100 התחזק ב-1.4%. במגזר החיפושים נרשמה מגמה מעורבת כשגלוב מאבדת 13% ואילו ספן מזנקתה ב-36%

יומו הראשון של שבוע המסחר המקוצר בבורסה נחתם בעליות בהובלת מגזר חיפושי הנפט והגז ועל רקע מגמה חיובית בוול סטריט בשבוע שעבר. מדד ת"א 25 עלה ב-1.2% וחתם את יום המסחר ברמה של 1189.2 נקודות, ומדד ת"א 100 הוסיף 1.4% לרמה של 1102 נקודות. מדד הבנקים התחזק ב-3.3% ומדד מניות הנדל"ן עולה ב-1.1%.

מחזורי המסחר היו נמוכים יחסית והסתכמו ב-1.3 מיליארד שקל בלבד. בסיכום השבוע שעבר, הוסיף מדד ת"א 25 0.3% ומדד ת"א 100 התחזק ב-0.2%.

בוול סטריט הסתיים המסחר ביום שישי בעליות קלות. דאו ג'ונס עלה ב-0.1% ל-10,807 נקודות, נאסד"ק עלה ב-0.5% ל-2,316 נקודות ו-S&P 500 הוסיף 0.1% ל-1,126 נקודות. בסיכום שבועי, הוסיף דאו ג'ונס 1.4%, נאסד"ק עלה ב-3.3% ו-S&P 500 התחזק ב-1.5%.

בזירת המקרו האמריקאית, מדד המחירים לצרכן בארה"ב טיפס באוגוסט ב-0.3%, זה החודש השני ברציפות, בעקבות העלייה במחירי האנרגיה, כך מסר משרד העבודה האמריקאי. מדד מחירי הליבה, שאינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה התנודתיים, נותר על 0% באוגוסט. כלכלנים ציפו לעלייה כוללת של 0.3%, ולעלייה של 0.1% במדד מחירי הליבה. מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן הראה קריאה נמוכה מהצפוי, של 66.6 נקודות בחודש ספטמבר לעומת קריאה קודמת של 68.9 נקודות. אנליסטים חזו קריאה של 70 נקודות.

ירון פרידמן מבנק הפועלים כותב כי "ברמת המקרו, תיתכן אומנם התמתנות מסוימת בשיעורי הצמיחה במחצית השנייה של השנה לאחר הביצועים המצוינים של המשק במחצית הראשונה, אולם מכלול הנתונים עודנו חיובי ומצביע על איתנות המשק הישראלי". הוא מוסיף כי "ברמת המיקרו, התמונה החיובית שהתקבלה ממרבית הדו"חות שפירסמו החברות לרבעון השני צפויה להמשיך ולתמוך במניותיהן, בעיקר נכון הדבר בחברות שרוב פעילותן מוטה לצריכה הפרטית בישראל, כגון חברות הקמעונאות, יצרניות המזון ועוד".

מגזר החיפושים לא החלטי

בלאומי מעריכים כי "בטווח הקצר יתנהל המסחר על רקע פרסום נתוני מקרו בחו"ל, ביציבות יחסית. בהסתכלות ארוכת טווח, ללקוח המוכן לקחת סיכון רמת המחירים הנוכחית (כפי שהיא משתקפת ברמת המכפילים) נוחה להשקעה, בפרט לאור הציפייה להיוותרות הריבית ברמה נמוכה יחסית והעדר אלטרנטיבות ההשקעה".

בבנק הפועלים "רואים בחיוב את ההשקעה בשוק המניות המקומי. בחלוקה ענפית, אנו ממשיכים להעניק עדיפות לענפים המוטים למשק הישראלי, כגון ענף הקמעונות, וכן לחברות יצואניות בענפים בסיסיים, כגון דשנים ופרמצבטיקה".

להערכת עינת סקורניק מבנק לאומי, "ביחידות ההשתתפות הגדולות, אשר מחזיקות בקידוח "לווייתן" ובתגליות "דלית" ו"תמר" ניכרה מגמה של מעבר מהשקעה ב"לווייתן" (אשר ההסתברות למציאת גז עומדת בו כיום על כ-50%) להשקעה ב"דלית" וב"תמר". מעבר זה נעשה באמצעות הסטת כספים מרציו, מאבנר ומדלק קידוחים - לשותפויות ישראמקו וכן לנפטא וליואל".

מגזר חיפושי הגז והנפט נסחרו במגמה מעורבת, לאחר מימושים כבדים שנרשמו בשני ימי המסחר האחרונים שנבעו מכמה גורמים ובעיקר מהודעתו של משרד התשתיות הלאומיות כי הוא מקפיא את אישור הבקשות להעברת זכויות ברישיונות חיפושי נפט וגז. שמיר השקעות, הזדמנות ישראלית, ספן, ואיזי אנרגיה עשויות להפגע מכך, אך חלקן דווקא רשמו עליות חזקות. השותפות בלוויתן - אבנר, דלק קידוחים ורציו - רשמו עליות על רקע דו"ח של סיטי בנק שפורסם ביום חמישי והעריך את פוטנציאל הייצוא של לוויתן, אם יימצא בו גז טבעי, ב-2 מיליארד דולר בשנה.

עוד במגזר, המסחר ביחידות ההשתתפות של גבעות עולם הופסק ולא התקיים היום כלל, בשל אי בהירויות משמעותיות על הממצאים של הדו"ח ההנדסי הסופי שלה שנשלח לרשות ניירות ערך לפני פרסומו למשקיעים. רשות ניירות ערך הודיעה על הפסקת המסחר הואיל ו"קריאת טיוטת הדו"ח מעלה אי בהירות משמעותית עם הממצאים בדו"ח ההנדסי". הרשות נתנה לגבעות הוראה "שלא לפרסם בשלב זה את הטיוטה" ולפרסם במקומו דיווח אחר "המפרט את כל החוסרים והמבהיר את הממצאים והשלכותיהם על השותפות".

ייתכן ועל רקע זה, נסחרו שותפויות חיפושי הנפט היבשתייים, זרח וגלוב אקספלוריישן, בירידות חדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully