וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית להרחבת האצטדיון הלאומי ל-60 אלף מושבים בעלות של כ-900 מיליון שקל

רז סמולסקי

19.9.2010 / 17:49

כרגע, הטוטו התחייב לממן רק 400 מיליון שקל - פחות ממחצית מהעלויות המוערכות לפרויקט



התאחדות הכדורגל, עיריית רמת גן ומינהל מקרקעי ישראל הציגו היום (ראשון) במסיבת עיתונאים, את התוכנית לבניית האצטדיון הלאומי החדש ברמת גן: 55-60 אלף מושבים ואפשרות לבנייה של קניון, משרדים ואולמות כנסים בעלות של כ-850-900 מיליון שקל. כיום יש באצטדיון כ-40 אלף מושבים.



על פי התוכנית, בנוסף לאצטדיון ייבנו שטחים לשימושים נוספים כמו מסחר, אולמות כנסים ומגדלי משרדים, אלא שנכון להיום, התוכנית היא בשלב בוסרי, שכן אין עדיין תכנון לגבי מה שייבנה באיטדיון, גם לא תב"ע (תוכנית בניין עיר) מאושרת ואין תקציב. כרגע התחייב הטוטו לממן את הפרויקט בכ-400 מיליון שקל, פחות ממחצית מהעלויות המוערכות.



ההתאחדות מחפשת כרגע גוף מסחרי או תורם פרטי שיוכלו להשלים את התקציב ומוכנים למכור את "שם האצטדיון" בתמורה לכחצי מיליארד השקלים החסרים. "מי שייתן יותר כסף על שמו ייקרא האצטדיון", אמר ניר פרצלינה, כמנכ"ל חברת היכלי הספורט תל אביב.



רמזי גבאי, סגן ראש עיריית רמת גן העלה אפשרות נוספת: "אפשר לממן את הבנייה באמצעות bot (build, operate. transfer) ויש חברות רציניות לאומיות ובינלאומיות שכבר פנו אלינו. עצרנו את זה כי זו אופציה שאנחנו פחות מעדיפים".



שטחו של אצטדיון רמת גן נמצא בבעלות של עיריית רמת גן ומנהל מקרקעי ישראל ופרצלינה העלה אפשרות שהתב"ע, תוכנית הבנייה, תממן את האצטדיון. כלומר, אם תאושר בנייה מגדלי משרדים שטחי מסחר ואולמות כנסים, הפרויקט יוכל להכניס כסף לקומת העירייה והמנהל, כסף שיממן את הבנייה.



כדי להוציא את הפרויקט אל הפועל יוקם צוות היגוי שצפוי לפרסם אחרי סוכות פנייה לציבור כדי לשמוע הצעות מהציבור לגבי הפעילויות שהוא היה רוצה לראות בו. כאשר תהיה תוכנית מוכנה יהיה צורך באישור תב"ע, שלהערכת כל הגורמים המעורבים בפרויקט יימשך קצת פחות משלוש שנים (כ-30 חודשים) ולאחר מכן שלב הביצוע יימשך להערכת כשלוש שנים נוספות.



לצורך תכנון הפרויקט ייבחר משרד אדריכלים בינלאומי. אלי לוזון, יו"ר התאחדות הכדורגל, הסביר את הבחירה: "האדריכלים יהיו מחו"ל כי אנחנו רוצים גוף שיש לו ניסיון ושלמד מטעויות של בניית אצטדיונים בגודל של כ-60 אלף מושבים".



גילי טסלר אשכנזי, מתכננת מחוז תל אביב במנהל מקרקעי ישראל הוסיפה: "האצטדיון הלאומי פעיל במשך מספר ימים במהלך השנה,לכן צריך להשתמש בו יותר ולייעל את השימוש בקרקע. יהיו בו שטחים המיועדים לפעילות חופפת ומשלימה בנוסף לפעילות הספורטיבית"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully