וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכתשים תבעה מטבע 107 מיליון דולר על הפרת פטנט - והצליחה לקבל רק 2 מיליון דולר

יורם גביזון

19.9.2010 / 18:12

עו"ד בכר: "טענת מכתשים שגויה; טבע פיתחה עצמאית את הגרסה הגנרית"



נכשלה בניסיון לשבש את ההשקה הגדולה בתולדותיה של : מכתשים תבעה את טבע בגין הפרת פטנט בפיתוח גרסה גנרית ל-effexor לטיפול בדכאון, שמכירותיה 2.8 מיליארד דולר.



השקת הגרסה הגנרית לתרופה effexor xr לטיפול בדכאון בתחילת יולי 2010 היתה ההשקה הגדולה בתולדותיה של חברת טבע, החברה הגנרית הגדולה בעולם. טבע הצליחה באמצעות שני מטוסי ג'מבו להביא את התרופה, שמכירותיה השנתיות 2.5 מיליארד דולר, ל-50 אלף נקודות מכירה בתוך 24 שעות מהרגע שבו ניתקו גלגלי המטוס ממסלולי ההמראה בנתב"ג. שיווק בלעדי של הגרסה הגנרית צפוי, להערכת בנק ההשקעות אופנהיימר, לתרום 650 מיליון דולר למכירותיה של טבע ורווח של 25 עד 30 סנט למניה במחצית השניה של 2010.







מאחורי הקלעים של האירוע התחולל מלחמה משפטית קשה בין טבע לחברת אחרת הנסחרת במדד ת"א 25, מכתשים אגן, בחסות צו איסור פרסום שהוצא על ידי הילה גרסטל, נשיאת בית המשפט המחוזי בפתח תקווה.



חברת מכתשים אגן, אז בניהולו של אברהם ביגר, תבעה את חברת טבע בגין גזל סוד מסחרי והפרת התחייבות לסודיות בגין פיתוח תרופה אשר מבוססת על החומר הפעיל של התרופה אפקסור בצורת כמוסה בשחרור מושהה.



מכתשים אגן הגישה את התביעה באוקטובר 2009 ותבעה 400 מיליון שקל (לצרכי אגרה). השופטת גרסטל, שהסירה את צו איסור הפרסום, אישרה גם את קביעת המגשר עו"ד רובי בכר על פי הסכם בין טבע למכתשים מסוף אוגוסט 2010.







עו"ד בכר פסק למכתשים פיצוי של 2 מיליון דולר, סכום שאינו רק מזערי ביחס לתביעתה בסך 107 מיליון דולר, אלא מהווה סכום המינימום שנקבע בהסכמתו של בכר כמגשר. כתב ההסמכה הגדיר סכום של 10 מיליון דולר כסכום המקסימלי שתקבל מכתשים וציין שהיקפו של הסכום יושפע מההנאה הכלכלית של טבע, ומהמידה שבה אותה הנאה כלכלית הושגה באמצעות מידע שטבע קיבלה מחברת ליקורד, חברה בת של מכתשים.



בכר מציין שליקורד טענה בתביעתה שטבע העתיקה ממנה פורמולציה שפותחה על ידי ד"ר יורם סלע, שעבד בחברת קרמה פארם שנרכשה על ידי ליקורד. על פי הנטען בתביעה, פורמולציה זו הועברה לבדיקת טבע כחלק מתיק פיתוח שנמסר על ידי ליקורד לטבע בספטמבר 2001, ושהוחזר לליקורד ככל הנראה בנובמבר 2001. על פי הנטען, טבע העתיקה את הפורמולציה שנמסרה לה כאשר פיתחה את גרסתה הגנרית לתרופת effexor בשחרור מושהה.



ליקורד טענה כי הגרסה של טבע מכילה את אותן שכבות עם אותם מרכיבים וכי מכאן קצרה הדרך למסקנה כי היא הועתקה מהפורמולציה שלה - הרי טבע יכולה היתה גם לאמץ מתכונות אחרות לפיתוח גרסה גנרית כאשר פיתחה את גרסתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully