וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קומברס תפטר באוקטובר כ-350-400 עובדים - מחצית מהם בישראל

ניר צליק

19.9.2010 / 18:42

החברה הודיעה לפני כחודש על כוונתה לחתוך בהוצאות התפעול



חברת השירותים לענף הסלולר קומברס צפויה לפטר כ-350-400 עובדים בתחילת אוקטובר, כאשר מחציתם מישראל. לפני כחודש הודיעה קומברס על כוונתה לבצע קיצוץ חד בהוצאות התפעול על רקע חולשה בהזמנות במחצית השנה הראשונה של השנה. קומברס מעסיקה כ-4,000 עובדים, מתוכם כמעט מחצית בישראל.



קומברס הודיעה לפני כחודש כי היא תערוך תוכנית קיצוצים בשני שלבים, כאשר בשלב הראשון, עד סוף השנה הנוכחית, תחתוך קומברס כ-45 מיליון דולר בהוצאות התפעול, ובמסגרת שלב זה מבוצע סבב הפיטורים הנוכחי. בשלב השני החברה תבנה מחדש את הארגון בצורה טובה יותר וצפויה לחסוך סכום דומה תוך 12-18 חודשים. על פי מספר המפוטרים בסבב הנוכחי, ניתן להעריך כי מספר העובדים הסופי שיעזוב את החברה בסופו של דבר יהיה קטן מההערכות שפורסמו בחלק מכלי התקשורת, שחזו כי מספר המפוטרים יעמוד על 1,000.



באותו דיווח התברר כי קופת המזומנים של החברה נשחקה עד ל-327.4 מיליון דולר בלבד בסוף יולי, לעומת 448.4 מיליון דולר בסוף ינואר, על רקע המשך הבדיקות החשבונאיות במטרה להגיש את הדו"חות הרבעוניים המבוקרים של החברה, שהגשתם צפויה להחל עד סוף ספטמבר. בנוסף, החברות הבנות הגישו את מאזניהן בנפרד לחברה האם, כך שהקופה לא הכילה את המזומנים בחברות הבת ורינט ואולטיקום, שסיימו להגיש את דו"חותיהן ושבו להיסחר ברשימה הראשית בנאסד"ק.



קומברס חזתה כי עד סוף אפריל 2011 תצטמק הקופה ל-100 מיליון דולר בלבד במזומן ושווי מזומן, כאשר אם היא לא תצליח באחת מהיוזמות לגיוס מזומנים, יחסרו לה כ-50 מיליון דולר לפעילותה ל-12 החודשים שיסתיימו בינואר 2012.



במסגרת הניסיונות לגייס מזומנים, ביקשה החברה מורינט, החברה הבת המתחרה בנייס, להגיש תשקיף מדף שיאפשר לה למכור עשירית מאחזקותיה בחברה, וכך אכן עשתה ורינט, כשהגישה תשקיף למכירת כ-1.8 מיליון מניות על ידי קומברס, בשווי כולל של כ-40 מיליון דולר.



בנוסף, החלה קומברס במהלך למימוש נכסים, כאשר החברה מכרה את המגרש שהיה בבעלותה ברעננה, שבו היתה אמורה לקום קריית קומברס לג'ורג' חורש, יבואן טויוטה והזכיין של רשת האופנה h&m תמורת כ-31 מיליון דולר, כך שבעזרת מכירת המגרש והמניות של ורינט קופת המזומנים של קומברס צפויה להכיל די מזומנים להמשך פעילותה.



מקומברס נמסכ כי "החברה אינה מגיבה לספקולציות ותודיע על תוכניותיה ישירות לעובדים ובאופן מסודר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully