וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחינוכית לא ממתינים: נפרסם מכרז לאיתור מנחים בכירים ל"ערב חדש" במקומו של דן מרגלית

שחר רן

19.9.2010 / 18:56

דן מרגלית פנה למבקר המדינה בבקשה כי יפתח בחקירה בנוגע להתנהלות האוצר בפרשת העסקתו ב"ערב חדש"



העיתונאי דן מרגלית פנה למבקר המדינה, מיכאל לינדנשטראוס, בבקשה כי יפתח בחקירה בנוגע להתנהלות גורמים במשרד החשב הכללי בפרשת העסקתו כמגיש התוכנית "ערב חדש". בפנייה, שהגיעה לידי themarker, טוען מרגלית כי גורמים במשרד נוהגים בו "בחוסר יושר, התעמרות ומעשה איפה ואיפה".



"בשבועות האחרונים החל מאן דהוא בהדלפת שיטתית של נתונים כוזבים אודות משכורתי ותנאי העסקתי בטלוויזיה החינוכית", כותב מרגלית בפנייתו. "ב-30 באוגוסט נאמר לי במפתיע וללא כל הודעה מוקדמת כי למחרת תם חוזה העסקה ולא אוכל להמשיך להגיש את 'ערב חדש' אלא אם אזכה במכרז שיפורסם בקרוב".



בהמשך כותב מרגלית "התביעה לגשת למכרז הופנתה רק כלפיי ולא למנחים האחרים בשירות הציבורי. יתרה מזו, גם איש משלושת עמיתי המגישים יחד עמי את 'ערב חדש' לא נדרש לגשת למכרז (...) אך כלפיי הונהגה אפליה לרעה".



את הדברים כתב מרגלית לאחר שניגש למכרז במקביל לעיתונאית מירב מיכאלי. ביום המכרז פנה סגן החשב הכללי, יאיר טל, במכתב לחינוכית ¬ שבו התלונן על הקריטריונים המחמירים שהמועמדים נדרשו לעמוד בהם. חבר ועדת המכרזים, שמואל כורזים, יידע את מרגלית בדבר המכתב, וזה הגיב באמצעות מכתב מעורך דינו, אמנון זכרוני.



"עיתוי העברת המכתב (מכתבו של טל לחינוכית - ש"ר), מעורר חשד כבד כי המכתב נשלח שלא בתום לב, מתוך מטרה לפגוע בסיכויי מרשנו לזכות במכרז", טען זכרוני. "המכתב מהווה נסיון לשנות את תנאי המכרז ולסכל ולהאט את הדיונים במכרז, וכל זאת בחוסר תום לב ו/או ברשלנות, ובשעה שהמועד החוקי שבו היה החשב הכללי רשאי לפנות בסוגיות כגון אלו לוועדה, חלף זה מכבר". בעקבות מכתבו של זכרוני, ביקשו משרד האוצר והטלוויזיה החינוכית מנציבות שירות המדינה לחקור חשד להדלפת התכתבות פנימית (מכתבו של טל שתוכנו נודע למרגלית) והליך המכרז נפסל.



מרגלית אמר היום בתגובה ל-themarker כי "הרצון של החשב הכללי להתשלט על הנחיית השידור הציבור הוא מהלך לא טוב לתקשורת. הרצון לבודד אותי משאר המנחים מעורר לפחות תמיהה. הטענה כאילו היתה לי מעורבות במכרז בכך שקיבלתי הודעה על הפסקתו, היא טענה שמסתירה כוונות רעות. פעלנו בשקיפות מלאה. כל הטענה שצריך לחקור מי מסר לנו את המידע היא טענה כוזבת שנועדה לזרות חול בעיניים. שמואל כורזים מסר לנו את המידע ברשות ובסמכות. כל הניסיון להטיל על זה צל מעורר חשש לכוונות רעות".



ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "ועדת הפטור ממכרז במשרד האוצר דרשה כבר לפני יותר משנה כי הטלוויזיה החינוכית, שהיא יחידת סמך במשרד החינוך ופועלת במימון כספי משלם המסים, תערוך הליך תחרותי לבחירת מנחה לתוכנית 'ערב חדש' ¬ כמו בכל גוף ממשלתי אחר המבקש להעסיק נותן שירותים חיצוני. זאת, במקום להאריך באופן אוטומטי את ההתקשרות עם דן מרגלית. דרישה זו לא התקיימה עד לשבועות האחרונים.



"החשב הכללי העביר בכתב את השגותיו לגבי ההליך שפירסמה הטלויזיה החינוכית, המעלה חשש כי אין כוונה אמיתית לערוך תיחור שיוויוני ופתוח. ההשגות התקבלו על-ידי החינוכית, שהודיעה כי בכוונתה לפרסם מכרז חדש. החשב הכללי דוחה על הסף את כל הטענות בדבר מניעים אישיים כאלה או אחרים נגד מר מרגלית, ועיקר השגותיו הן לגבי התנהלות הטלוויזיה החינוכית בעניין זה. יודגש כי אחת ההערות לטלויזיה החינוכית היתה לגבי ההתקשרות עם כלל מנחי התוכנית, ולא רק לעניין ההתקשרות עם מר מרגלית. בשולי הדברים נעיר כי תמוה בעינינו כי מכתב פנימי בדבר הליך מכרזי, שיועד לטלוויזיה החינוכית הגיע לידי אחד המתמודדים במכרז".



מהטלוויזיה החינוכית נמסר בתגובה: "ועדת ההתקשרויות של טח"י פועלת בתוקף סמכותה המוקנית לה עפ"י חוק ובחרה מגישים לתוכניות הטלוויזיה החינוכית ללא תיחור, כאשר כל החלטות הועדה וההסכמים, בעבר ובהווה, אושרו ע"י החשב הכללי.



במקרה של רכישת שירותי הנחייה ממר דן מרגלית, החליטה ועדת ההתקשרויות של טח"י לאמץ את החלופה המחמירה יותר מבין שתי החלופות שאושרו ע"י האוצר ולהעדיף את הליך התיחור, על פני התקשרות עם מרגלית כספק יחיד ובכך למנוע לזות שפתיים.



בהמשך להמלצת החשכ"ל, החליטה ועדת ההתקשרויות של טח"י בישיבתה היום, לפרסם פנייה פומבית לאיתור מנחים בכירים לתוכנית 'ערב חדש'. ועדת ההתקשרויות הורתה לוועדה המקצועית לבחון מחדש את תנאי הסף המקצועיים, הנדרשים למנחה בכיר לתוכנית זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully