וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיכון ובינוי ויעקב אנגל במגעים לשדרוג בניינים במסגרת תמ"א 38 בהשקעה של 35 מיליון שקל

רנית נחום-הלוי

19.9.2010 / 19:15

מדובר בשדרוג שמונה מבנים ברחוב דניאל מוריץ בנווה אביבים; אשדר פרשה לאחרונה מהפרויקט



חודשים ספורים לאחר שאשדר מקבוצת אשטרום החליטה לצאת מפרויקט פינוי בינוי גדול ברחוב דניאל מוריץ בנווה אביבים, מנהלים היום הדיירים מגעים עם מספר חברות מובילות, ביניהן חברת שיכון ובינוי שבשליטת שרי אריסון ואיש העסקים יעקב אנגל.



מדובר באחד הפרויקטים הגדולים שצפויים לצאת לחיזוק מבנים נגד רעידות אדמה שיחול ברחוב דניאל מוריץ 14-28 הכולל שמונה מבנים בנווה אביבים, בהם 64 בעלי דירות. חברות נוספות שמתמודדות הן 'קריגר נדל"ן' בבעלות גל הרשקוביץ' שלאחרונה גייסה 200 מיליון דולר לביצוע פרויקטים של תמ"א 38; חברת היזמות דן דרין בבעלות האדריכל דן דרין שהודיעה על הקמת חברה משותפת עם החברה הבורסאית קרן קציר השקעות לקידום תמ"א 38 בהשקעה של כ-100 מיליון דולר; איש העסקים יעקב אנגל שהציג מצגת חשבון בסך של כ-100 מיליון שקל ואנשי העסקים גדעון ויטל-דנקו ואקזיט גרופ.



מלבד שיפוץ המבנה וחיזוקו, בניית לובי חדש והתקנת מעליות יווספו למבנים עוד 16 יחידות דיור, מה שיציב את הפרויקט לאחד המשמעותיים בתחום חיזוק המבנים. הדירות הקיימות בשטח של כ-50 מ"ר יורחבו בכ-25 מ"ר והערכות הן כי תיווסף מרפסת לכל דירה בשטח של כ-12 מ"ר. ההשקעה המוערכת בפרויקט נעה בין 30-40 מיליון שקל וההכנסות ממכירת הדירות החדשות צפויות להגיע למעלה מ-40 מיליון שקל. מרבית המציעים נענו לדרישת הוועד להתחייב לשלם פיצוי בגובה של כמיליון שקל, אם לאחר חתימת החוזה יתחרט היזם מביצוע ההסכם מכל סיבה שהיא.



השבוע נבחרו עו"ד רון גזית ואריאל יונגר העומד בראש חטיבת הנדל"ן במשרד "רון גזית, רוטנברג" ושות' לייצג את בעלי הדירות המתגוררים ברחוב. על הייצוג התמודדו 7 משרדים מהמובילים בתחום הנדל"ן ותמ"א 38. הבחירה נעשתה על ידי שבעת חברי הוועד החדש, שקיבל ייפוי כוח מ-85 אחוז מבעלי הדירות. הערכות נכון להיום, שכחמישה אחוז מהדיירים, שהם שלושה בעלי דירות, לא יתמכו בשלב הראשון בפרויקט. לאחר חג סוכות, יחל הוועד החדש בסינון המועמדים ובחירת היזם עמו יכנסו למשא ומתן.



המגעים שקיים ועד הדיירים עם חברת אשדר התפוצץ לפני מספר חודשים לאחר משא ומתן שנמשך למעלה משנתיים. זאת לאחר שאשדר דרשה התחיבות ל-100 אחוז חותמים, כאשר כל תקופת המשא ומתן דובר על כ-80 אחוז חותמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully