וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש לשכת עורכי הדין: יש להעביר מיידית עשרות אלפי תיקים לעורכי דין שישמשו כבוררים

נורית רוט

19.9.2010 / 19:18

בטקס לציון פתיחת שנת המשפט אמר עו"ד יורי גיא-רון כי תוקם נציבות קבילות על פרקליטים בשנה הקרובה



ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד יורי גיא-רון, קורא להקמת נציבות קבילות על פרקליטים. בטקס שנערך בשעה זו בבית לשכת עורכי הדין בירושלים לציון פתיחת שנת המשפט תשע"א, אמר גיא-רון כי "רובם ככולם של הפרקליטים, השוטרים, החוקרים והתובעים המשטרתיים, עושים מלאכתם נאמנה. אולם, יש ליטול ולהטיל אחריות על אלה שאינם נוהגים כך". לדבריו, "התנהלות כזו מחייבת הנהלת קוד אתי לפרקליטים, והקמתה של נציבות קבילות על פרקליטים". גיא-רון ציין כי רעיון זה צפוי להתממש בשנת המשפט הקרובה ע"י היועץ המשפטי לממשלה ושר המשפטים, וכי פרקליט המדינה משה לדור הוא פרטנר לדיון בנושא.



עם זאת ציין גיא רון, כי "שהזרקור הציבורי והשלטוני המתקיף על מערכת השפיטה, שלשמחתי עומעם עד מאוד בעת האחרונה, לא כבה, אלא הוסט לכיוון אחר - לכיוונה של מערכת האכיפה". לכן הדגיש כי "לשכת עורכי הדין היא לשכה גם של הפרקליטים". לדבריו, "אין מדינת חוק ואין דמוקרטיה ללא פרקליטות ומשטרה חזקות, ישרות, אמיצות ומתוקצבות לפי מירב הצרכים".



גיא-רון התייחס גם לעומס בבתי המשפט ואמר כי הוא עצום וכי ישנם מספר פתרונות אפשריים לבעייה זו. האחד - לחנך את עם ישראל להתדיין פחות, ואולם מדובר בתהליך שייארך שנים. השני - למנות עוד כ-300 שופטים - פתרון שאינו ריאלי לדבריו בשל חוסר תקציב. השלישי - שורה של רעיונות מצטברים שיקטינו את התמשכות ההליכים. הפתרון האמיתי לדעת גיא-רון הוא לפעול מיידית להעברת עשרות אלפי תיקים לטיפולו של ציבור עורכי הדין, כלומר - עורכי דין ישמשו כבוררים ומגשרים בסכסוכים.



"נפעל מיידית במסגרת של פרוייקט רשות רציני ומפורט להציע למאות אלפי צדדים פתרונות איכותיים ליישוב סכסוכים בדרכים אלטרנטיביות. גם לאלה הרובצים ומעיקים על המערכת וגם לכל מי שפותח הליך חדש, ובמועד הפתיחה ממש. למה אנחנו מחכים? הבה ונעשה זאת, כך או אחרת, מייד" אמר גיא רון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully