וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר מקיף חדש: רק 29% מבעלי מוגבלות מועסקים במשרה חלקית או מלאה

גיא גרימלנד

19.9.2010 / 22:42

שיעור גבוה של אנשים עם מוגבלות (34.7%) השיבו שאינם עובדים ואינם מחפשים עבודה



סקר לאומי רחב היקף שבדק את דפוסי המעורבות החברתית של אנשים ללא מוגבלות פיסית לעומת אנשים עם מוגבלויות שונות חושף תמונת מצב עגומה, המעידה שעדיין עוד רחוקה הדרך לשילוב של אנשים עם מוגבליות בכל תחומי החיים בישראל, כך מדווח אתר קשר.



החוקרים טל ארטן ברגמן ואריק רימרמן פירסמו את מסקנות מחקרם שנושא את הכותרת: "דפוסי מעורבות חברתית של אנשים עם וללא מוגבלויות בישראל". במחקר נמצא כי שיעור האנשים ללא מוגבלות המועסקים בהיקף משרה כלשהו הוא יותר מכפול מאשר שיעור האנשים עם המוגבלות (66.3% לעומת 29% בהתאמה). הבדל משמעותי נמצא גם בהיקף התעסוקה – 51.1% מהאנשים ללא מוגבלות השיבו שהם עובדים במשרה מלאה לעומת 17.8% בלבד מהאנשים עם המוגבלות. עוד ממצא בולט הוא השיעור הגבוה של אנשים עם מוגבלות (34.7%) שהשיבו שאינם עובדים ואינם מחפשים עבודה.



בנוסף נמצא במחקר שרמת ההשכלה של אנשים ללא מוגבלויות נמצאה גבוהה הרבה יותר מאשר זו של בעלי מוגבלויות. בתחום החברתי נמצא כי רק 66% מבעלי המוגבלויות דיווחו כי הם יצאו מביתם לפעילות חברתית כלשהי לעומת 80.9% מהאנשים ללא מוגבלויות.



במסגרת המחקר נבדק מדגם מייצג של בני 65-18 החיים בקהילה: מתוכם 597 בעלי מוגבלויות (על-פי תפיסתם הסובייקטיבית) ו-591 אנשים ללא מוגבלויות. החוקרים טוענים כי "עשור לאחר חקיקת חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות, עדיין יש פערים בלתי סבירים ברמות ובדפוסי המעורבות החברתית של אנשים עם וללא מוגבלות בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully