וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5,000 אקדמאים רוצים לחזור לישראל

אורה קורן

20.9.2010 / 8:15

המועצה הלאומית למחקר ופיתוח יצרה מאגר של אקדמאים הפועלים בחו"ל ושיהיו מעוניינים לשוב לעבוד בישראל אם ימצאו עיסוק הולם בתחומם. בין המוחות - 70% נמצאים בארה"ב

המועצה הלאומית למחקר ופיתוח (מולמו"פ) הכינה מאגר הכולל 5,000 שמות של אקדמאים הפועלים בחו"ל שמעוניינים לשוב לישראל, אם ימצאו עיסוק הולם בתחום התמחותם. נציגי המולמו"פ יצרו קשר עם כל אחד מהאקדמאים במאגר, תיארו בפניהם את התוכנית הלאומית להשבת מוחות לתעשייה, לאקדמיה ולשירות הציבורי, ובחנו את נכונותם לשוב לארץ ולהשתלב בעבודה בה.

הרשימה הועמדה לרשות ראשי משרד הקליטה וכוללת נתונים לגבי סוגי התעסוקה המבוקשים (לימודים, מחקר או עבודה), תחום מקצועי והתמחות ודרגה אקדמית. מבין 5,000 השמות במאגר, 70% מהאקדמאים הם בארה"ב, 8% בקנדה, 6% בבריטניה, 3% באוסטרליה, והיתר מפוזרים בין 48 מדינות אחרות. 23% מהאקדמאים עוסקים בתחומי המחשבים ותקשורת המחשבים, 12% במדעי הטבע והחיים, 10% הם כלכלנים, פסיכולוגים ורואי חשבון ו-8% עוסקים בתחומי ההנדסה והאדריכלות. 28% הם בעלי תואר phd, 28% בעלי תואר ראשון, 17% בעלי תואר mba ו-16% בעלי תואר שני אחר.

בתחילת 2009 הציעה המולמו"פ לממשלה לרכז פעילות בין-משרדית לאיתור אקדמאים ישראלים בחו"ל לצורך החזרתם לארץ. עיקרי המלצות המולמו"פ היו להעדפת המגזר התעשייתי על פני האקדמיה והמגזר הציבורי, שכן מי שנקלט בתעשייה מייצר עוד כחמישה מקומות עבודה באופן עקיף. את התוכנית להחזרת אקדמאים לתעשייה יבצע המדען הראשי במשרד התמ"ת. משך התוכנית הוא שלוש שנים, והיא כוללת תמיכה בהיקף של 50% במרכז ושל 80% בפריפריה, כאשר את היתרה מממנת התעשייה.

המולמו"פ המליצה גם להעדיף קליטה של 140 אקדמאים לתגבור המקצועות הנדרשים וכן לקלוט 70 מומחים לשיפור שיטות הוראה בבתי הספר לחינוך של האוניברסיטאות, במגמה לשפר את איכות ושיטות ההוראה במכללות ובבתי הספר התיכוניים והעממיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully