וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירוג ה-MBA של "אקונומיסט": האמריקאיות חזרו לראש הטבלה

אקונומיסט

20.9.2010 / 7:04

משכורותיהם ההתחלתיות של בוגרי הפקולטות למינהל עסקים האירופיות נפלו ב-2009 - לראשונה זה עשרות שנים



>> האוניברסיטאות האמריקאיות חזרו לראש דירוג תוכניות ה-mba של המגזין "אקונומיסט", לאחר שבשנה שעברה איבדו את הבכורה לטובת התוכניות האירופיות.

פקולטות למינהל עסקים לא אוהבות להיות מדורגות על ידי גופים חיצוניים, ובשנים האחרונות החרימו חלקן את הדירוגים שפירסמו ארגונים כמו אקונומיסט. ואולם הסטודנטים אוהבים את הרשימות האלה. לפני שהם משקיעים 100 אלף דולר בתוכנית mba בת שנתיים, הם מבקשים לדעת בערך מה הם צפויים לקבל. גורמים ב"ביזנסוויק" התבדחו כי דירוג תוכניות ה-mba של המגזין שלהם דומה לגיליון בגדי הים של "ספורטס אילוסטרייטד": כמו אותו גיליון, גם הוא נמכר היטב.



דירוג ה-mba החדש של "אקונומיסט" גילה כי הפקולטות למינהל עסקים עוברות תקופה קשה - בייחוד האירופיות. בוגרי mba שסיימו את לימודיהם ב-2009 הרוויחו פחות מבוגרי המחזור הקודם - דבר שלא קרה עשרות שנים. המשכורת ההתחלתית הממוצעת של בוגרי mba טריים מפקולטת imd בשווייץ נפלה מ-127 אלף דולר ל-114 אלף דולר. המשכורת ההתחלתית הממוצעת של בוגרי לונדון ביזנס סקול נפלה מ-117 אלף ל-101 לאלף. שיעור הבוגרים של לונדון ביזנס סקול שמצאו עבודה בתוך שלושה חודשים מסיום לימודיהם נפל מ-91% ל-81%.



בוגרי תוכניות ה-mba האירופיות עדיין מרוויחים יותר מעמיתיהם האמריקאים - בעיקר מאחר שהם לרוב בוגרים יותר ומנוסים יותר. ואולם הפער בין השניים הצטמצם. המשכורות ההתחלתיות של בוגרי פקולטות למינהל עסקים רבות בארה"ב נותרו יציבות. בוגרי בית הספר למינהל עסקים בות' שבשיקגו ניצבים השנה בראש הדירוג, המודד את איכות הפקולטה ואת ההזדמנויות המקצועיות העומדות בפני בוגריו. בעקבות ההאטה בגיוס העובדים למגזר הפיננסים, יועצי הקריירה של בית הספר הפנו בוגרים לתחומים אחרים כמו הממשלה וארגונים ללא מטרות רווח.



מספר תוכניות ה-mba עולה בשנים האחרונות בחדות - במיוחד במדינות המתפתחות. איש לא יודע בוודאות כמה תוכניות כאלה יש. התאחדות הפקולטות המתקדמות למינהל עסקים מונה יותר מ-600. לפי הערכות, בהודו יש מיליוני סטודנטים למינהל עסקים. כשכל כך הרבה תוכניות קיימות, הדרך היחידה של סטודנטים להיבדל אחד מהשני היא לנסות להתקבל לאחד מבתי הספר היוקרתיים ביותר. עם זאת, הכניסה לאותם בתי ספר נהפכה במקביל לקשה הרבה יותר.



ככל שיותר ויותר תוכניות mba צצות, נראה שיותר סטודנטים באסיה מעדיפים שלא להרחיק לפקולטות מערביות, וללמוד בבתי ספר פחות טובים אך קרובים. ואולם גם לפקולטות האסיאתיות היו בעיות משלהן. המשכורות ההתחלתיות של בוגרי מלבורן ביזנס סקול, הפקולטה הטובה באזור אסיה והפסיפיק, נפלו גם הן.



גם בשנה האחרונה נותר מספרן של בוגרות ה-mba נמוך להפליא. בסך הכל, מספר הנשים באוניברסיטאות אירופיות ואמריקאיות עולה על מספר הגברים בשליש, אך פחות משליש מתלמידי ה-mba בבתי הספר שנבדקו בדירוג "אקונומיסט" היו נשים. למרבה הצער, הנתון כמעט לא השתנה מאז החל המגזין לפרסם את הדירוג לפני קרוב לעשור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully