וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר צו הקפאת הליכים לרשת האופנה No Name

עדי דברת מזריץ

20.9.2010 / 8:50

חברת האופנה נקלעה לחובות של 15 מיליון שקל וביקשה להשלים הליך הבראה בסיומו תוכל להימכר. השופטת אלשיך: "הקפאת ההליכים עשויה לסייע לחברה לשוב לרווחיות"

בית המשפט המחוזי בתל אביב הוציא צו זמני להקפאת הליכים לחברת האופנה no name, בעקבות בקשתה מיום חמישי שעבר. החברה, שבבעלות דניאל ויצמן, נקלעה לחובות של 15 מיליון שקל וביקשה להיכנס להקפאת הליכים כדי שתוכל להשלים הליך הבראה שבו החלה באחרונה ובסיומו תוכל להימכר למשקיע חיצוני. הצו ניתן לתקופה של חודש, עד לקיום דיון נוסף בנושא. עורך הדין אביתר קרמר, ממשרד שלמה נס, מונה כנאמן לחברה.

סגנית בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופטת ורדה אלשיך, ציינה כי החליטה להעניק את צו ההקפאה שכן "לפחות לכאורה עניין לנו במקרה מובהק שבו עשויה הקפאת הליכים לסייע לחברה לשוב לפסים של רווחיות". השופטת ציינה כי בעוד שהקפאה עשויה להעניק לחברה שהות להתאושש, הליכי פירוק או כינוס היו עשויים לגרום לאיבוד ערכם של נכסיה, לאי עמידתה בהתחיבויותיה, להחזרת המחאות ולפיטוריהם של 112 עובדי הרשת.

הסיבה העיקרית להיקלעותה של no name לקשיים היתה ניסיונה להתרחב לאופנת גברים, תחום שהתברר כלא רווחי והעמיס עליה עלויות כבדות - הן בהקמת החנויות והן בסגירתן בהמשך. אף שהחברה הפסיקה את פעילותה בתחום כבר לפני כשנתיים, לא הצליחה להתאושש מאז.

לפני כמה חודשים התקשרה החברה עם חברת היעוץ העסקי sri של ניר זיכלינסקי - שהיה אמור לספק לה ייעוץ עסקי לתהליך הבראה תמורת שותפות של 50% - אך ההתקשרות לא החזיקה מעמד. החברה ציינה כי ב-13 בספטמבר החלה בהחזרת צ'קים, והזהירה כי אי העמידה בהתחייבויותיה עשויה להחמיר בשל מיצוי מסגרות האשראי שלה.

קיצוצים רחבים

בבקשתה לבית המשפט טענה החברה כי יצרה תוכנית הבראה ואף החלה בביצועה. התוכנית כוללת קיצוץ מסיבי בעלויות מטה והנהלה, הפיכת שתי חנויות לחנויות עודפים (אאוטלט) וסגירת ארבע חנויות שאינן רווחיות בקניון סביונים ביהוד, באור יהודה, במרום נוה רמת גן וקניון ערים כפר סבא. לדבריה, הליכים אלה יביאו לחיסכון של 480 אלף שקל.

no name, שהוקמה ב-1994, הפעילה בשיאה 37 חנויות והמחזור השנתי שלה היה 50 מיליון שקל. במסגרת הליך ההבראה שהחלה באחרונה, סגרה החברה שתי חנויות בתל אביב, ברחוב שינקין וברחוב בוגרשוב. חנות הרשת בדיזנגוף סנטר ממשיכה לפעול.

בנוסף קיצצה החברה בעלויות שכר ומטה, והחלה בהסבת חנויות לחנויות אאוטלט של עודפים. כיום מפעילה החברה 21 חנויות, מתוכן ארבע בזכיינות, ומחזור הפעילות שלה מסתכם ב-23 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully