וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלפון חכם, משתמשים טיפשים

גדי להב

20.9.2010 / 7:04

ווב 3.0



>> החל ביולי 2010, מחצית מהטלפונים הסלולריים החדשים הנמכרים בארה"ב הם טלפונים חכמים. "מהפכת הסמארטפונים" היא כבר מטבע לשון שחוק לתיאור השינוי ביחס שלנו למכשירים הניידים - מטלפונים אל אמצעי תקשורת מתוחכמים בהרבה - שמציעים אינסוף שימושים בעזרת אפליקציות. אבל דווקא בשל כך, כדאי לשים לב לנתונים לגבי השימוש בטלפונים חכמים שפירסמה השבוע חברת pew internet.



על פי סקר שערכה החברה בקרב 2,000 איש, ל-82% מהאמריקאים יש טלפון נייד. ל-35% מכלל האוכלוסייה יש טלפון חכם, כלומר בעל אפליקציות. עד כה, הנתונים הגיוניים - אם 50% מהטלפונים החדשים הם חכמים, הרי ששיעורם באוכלוסייה עדיין קצת נמוך יותר.

הנתון המעניין יותר טמון בשימוש עצמו: רק 24% מהאוכלוסייה משתמשים בפועל באפליקציות האלה. כלומר, שליש (11% מתוך 35%) מבעלי הטלפונים החכמים כלל לא משתמשים באפליקציות, אף שהן זמינות לו.



הכצעקתה? יכול להיות ש"מהפכת הסמאטרפונים" חולפת על פני אחד מכל שלושה תושבים בארה"ב - גם אחרי שפגש בסמארטפון והתנסה בו - מבלי שתזיז לו את האגודל? איזו מן מהפכה זו, אם כל כך הרבה אנשים מסרבים לקחת בה חלק?



ובכן, כדאי להעמיד דברים על דיוקם. ראשית, שניים מתוך שלושה זה עדיין הרבה מאוד. שנית, טלפון חכם הוא מוצר מובהק של תרבות החדשנות. אחד הכללים בחדשנות הוא שכדי שמוצר חדש יצליח יש שלושה תנאים הכרחיים שצריכים להתקיים בו זמנית. התנאי הראשון הוא טכנולוגי - הטכנולוגיה צריכה להיות מתקדמת מספיק כדי להוציא לפועל את הרעיון. התנאי השני הוא כלכלי - המוצר חייב להיות כזה שניתן לבסס עליו מודל כלכלי, שכן בעידן הנוכחי הכוח המניע הוא היכולת להגיע לרווחים. התנאי השלישי הוא סוציאלי - המוצר חייב לענות על צורך של המשתמשים, כדי שאלו יראו ערך בעצם השימוש בו.



התנאי השלישי, מענה על צורך של המשתמשים, הוא לרוב נקודת המוצא. בלעדיו אין טעם להמשיך לחפש פתרון לשני התנאים האחרים. אך למרות זאת, הניסיון מוכיח שהוא האחרון שמתממש בחלק גדול מהמקרים. במלים אחרות: הזמן הדרוש למציאת הפתרון הטכנולוגי של המוצר או לאיתור המודל העסקי, קצר יותר מהזמן הדרוש לבני אדם להתרגל לשינוי בהרגלי השימוש.



הנתונים בסקר תואמים את ההנחה הזו. אפליקציות של טלפונים חכמים עונות על שלל צרכים שלנו כמשתמשים. ההיתכנות הטכנולוגית שלהם קיימת, ומתקדמת כל הזמן. מיליארדים של דולרים מתגלגלים בתחום האפליקציות והופכים אותו לרווחי ואטרקטיבי עסקית. האחרונים שעולים על הרכבת הם המשתמשים. הקצב אולי אטי יותר מזה של הטכנולוגיה, אבל השינוי קורה ואינו ניתן לעצירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully