וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחופש הבא מוותרים על המלון ועוברים לווילה

עירית רוזנבלום

20.9.2010 / 20:30

החלטתם לצאת לחופשה עם המשפחה המורחבת? ברחבי הארץ החלו לאחרונה לצוץ מאות וילות מפוארות המוצעות למטרות נופש. נכון, אין שירות חדרים והפעלות לילדים, אבל תוכלו לבלות מבלי לפגוש בזרים בבריכה

אילן סמולרסקי, תייר יהודי מאוסטרליה, הגיע עם משפחתו ושתי משפחות נוספות לווילה "אחוזת חלום באדום" בפקיעין החדשה, קרוב לקבר הרשב"י שבגליל. הם שילמו 3,500 שקל ללילה ושהו בה חמישה לילות. "במלון אין לנו די מקום לילדים. כאן המקום מרווח", הוא אומר. "בכלל חיפשנו חופשה בסגנון כפרי כדי לבלות זמן איכות עם הילדים. השהות בווילה מתאימה יותר משהות במלון שבו הילדים יושבים כל הזמן מול הטלוויזיה".

לא רק תיירים עלו על האפשרות לנפוש בווילות בישראל, גם משפחות ישראליות גילו את היתרונות של חופשה בווילה. את ראש השנה האחרון למשל החליטו בני פלג ומשפחתו המורחבת לבלות יחד בצפון. הם חיפשו מקום שבו יוכלו לשהות כל המשפחה יחד בלי אנשים זרים.

את הווילה "צוק החלומות" בנוף כנרת שבאזור ראש פינה מצאו משפחת פלג באמצעות הפורטל וילה פור יו (vila4u.com). "היינו שמונה מבוגרים, שני תינוקות ושלושה ילדים. בווילה היו שישה חדרים. זה היה בית יוקרתי עם בריכה, ספא וג'קוזי. הכל היה מסודר, מכבסים בשבילך, מפנקים אותך ומנקים בשבילך ממש כמו במלון פרטי. שילמנו 5,000 שקל ללילה". בווילה אמנם לא הוגש אוכל ולא היו הפעלות לילדים, אבל פלג טוען שכשכולם מבשלים יחד זה מגבש והילדים בילו כל הזמן בבריכה.

תופעת הווילות למטרות נופש החלה לפני כשבע שנים, אומר מנכ"ל וילה פור יו מאור אסרף. הפורטל מציע מבחר וילות יוקרתיות המחולקות לקטגוריות ולאזורים, והוא בעלים של שלוש וילות בעצמו. לדברי אסרף, רוב בעלי הווילות הם בעלי הון או אנשים שהחליטו לעבור דירה, ובמקום להשכיר החליטו להפוך את הווילה לווילת נופש.

"יש לי וילות שנבנו ב-8 מיליון שקל", הוא אומר. מחיר הלינה הממוצע הוא כ-3,000 שקל ללילה לעשרה אנשים. "כך שלרוב המחיר לאדם נמוך יותר ממלון יוקרה או מצימר, והוא כולל תוספות רבות שלא ניתן למצוא במלון או בצימר כמו מטבח גדול, סלון שבו המשפחה יכולה להתכנס ולראות סרט או לנהל שיחת חולין, פינת אוכל שבה אפשר לאכול בצוותא ובריכת שחייה פרטית".

יעל צור, עורכת מדור הצימרים והאטרקציות באתר מפה, אומרת שעדיין לא מדובר בחלופת נופש בהיקף כמו הצימרים, "אבל היא הולכת ותופסת מקום בקרב משפחות המחפשות בילוי רב-דורי או לחלופין כמה זוגות עם ילדים באותו גיל הנופשות יחד".

התופעה אינה בשוליים

אם לשפוט על פי נתוני אתר יד 2, המציע גם הוא מגוון וילות להשכרה למטרות חופשה, נראה כי התופעה כבר אינה בשוליים. באתר קיימות שתי קטגוריות מרכזיות שבהן מפרסמים גולשים מודעות אודות השכרת הנכס שלהם לטווח קצר: מתוך יותר מאלף מודעות על דירות נופש להשכרה ודירות להשכרה לתקופות קצרות, כ-350 הן מודעות על וילות נופש להשכרה.

עוד עולה מנתוני האתר, כי רוב הווילות מרוכזות באזורי התיירות הקלאסיים - באילת (כ-90 מודעות) וסביב הכנרת ובגליל העליון (כ-70 מודעות). גם באזורים נוספים ניתן למצוא בתים גדולים ווילות המשמשות כתחליף למלון.

טווח מחירי הנופש על פי האתר נע בין 100 שקל ללילה לאדם ל-3,500 שקל ללילה לווילה כולה.

סמנכ"ל אתר יד 2 רועי שגב סבור שהישראלי גילה בארה"ב ובאירופה את האפשרות לשכור וילות של אנשים פרטיים. לדבריו, גם המשכירים גילו את האפשרות להרוויח מהשכרה לפי לילה, אם כי בהשכרה לנופש בהחלט כרוכות הוצאות למשכיר. "זה בית שצריך לתחזק", הוא אומר. "בהפעלה של וילת נופש 10% מהמחזור הולך לבלאי".

מה לשאול בטלפון?

כיצד בוחרים וילה שתתאים לסטנדרטים שלכם? צור ממליצה לשים לב לגודל הווילה שכן "הכיף הגדול בווילה הוא הגודל - שיהיה מרווח, שיהיה מקום לכולם. שלא נדחפים על מזרנים בעליית גג. יש לבדוק גם למה מתייחס המחיר - בדרך כלל הוא מוגבל למספר נפשות ואף נדרש מינימום של שני לילות.

"זכרו לשאול גם לגבי נגישות, אם הווילה בת קומה אחת או יותר. זה נתון חשוב כשבאים עם ילדים קטנים או עם אוכלוסייה מבוגרת; כמה חדרי שינה יש בווילה, כמה מיטות וכמה חדרי שירותים, והאם קיימת אפשרות לתוספת מזרנים; מה אבזור המטבח ואמצעי בישול והאם יש צורך להביא השלמות מהבית במידה שמתכוונים לבשל; במקרה של שהות בת כמה ימים כדאי לברר אם קיימים שירותי ניקיון.

"מבחינת הסביבה, כדאי לנסות להבין לגבי מיקום הבית - האם הוא ממוקם צמוד לכביש, האם יש אטרקציות באזור, האם הנוף הוא לשכנים או לכנרת וכן לברר מה יש בחצר הבית - מהדשא ועד לבריכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully