וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיסקונט ולאומי יתחרו על מימון העסקה של דלק אירופה עם BP בצרפת

מאת מיכאל רוכוורגר

20.9.2010 / 7:04

בלעדי דלק אירופה תקבל מימון של עד 120 מיליון יורו מאחד מהבנקים תמורת ערבויות שתיתן החברה האם קבוצת דלק



>> דלק אירופה מתקרבת להשלמת עסקת הרכישה של פעילות שיווק מוצרי הדלק של ענקית האנרגיה בריטיש פטרוליום בצרפת תמורת 175 מיליון יורו. העסקה כוללת כ-416 תחנות תדלוק, הפועלות במותג בריטיש פטרוליום, כ-300 חנויות נוחות, כ-200 מתקני רחיצת מכוניות והחזקות בשיעורים שונים בשלושה טרמינלים המשמשים לאספקה ולאחסנה של מוצרי הדלק לצורכי הפעילות.



דלק אירופה, שבבעלות דלק פטרוליום (80%) ודלק ישראל (20%) מנוהלת על ידי הוד גיבסו וציון גינת. החברה תממן את הרכישה, באמצעות הלוואה בנקאית של עד 120 מיליון יורו (585 מיליון שקל). לthemarker- נודע כי ההלוואה תינתן על ידי החטיבות העסקיות בבנקים דיסקונט או לאומי לתקופה של עד שבע שנים - ותישא ריבית משתנה שתהיה מבוססת על ריבית היורובור ל-3 חודשים. את אהוד ארנון, הוא ראש החטיבה העסקית בדיסקונט. רקפת רוסק-עמינח היא ראש החטיבה העסקית בלאומי.

כחלק מהביטחונות להלוואה הבנקאית יעמידו דלק פטרוליום ודלק ישראל ערבויות לבנק לטובת דלק אירופה, כל אחת לפי חלקה היחסי בהחזקותיה בדלק אירופה - דלק פטרוליום בסך 96 מיליון יורו ודלק ישראל בסך 24 מיליון יורו. בתמורה להעמדת הערבויות תשלם דלק אירופה עמלת דמי ניהול שנתית של 1.2 מיליון יורו.



יתרת המימון של העסקה, כ-55 מיליון יורו, תגויס בהלוואות בעלים - על ידי דלק פטרוליום ודלק ישראל, שיעמדו לפירעון ב-31 בדצמבר 2012 וישאו ריבית שנתית בשיעור 5.5%. ההלוואות (קרן וריבית) יהיו צמודות למדד ואם דלק אירופה תגייס הון או הלוואות בתקופת ההלוואה, ישמשו כספים אלה לפירעון ההלוואות - אלא אם דלק פטרוליום ודלק ישראל יודיעו בכתב שהן מוותרות על הפירעון המוקדם. כמו כן תהיה העברת השליטה בדלק אירופה לגוף אחר, שאינו בשליטת קבוצת דלק, כפופה לפירעון מוקדם של ההלוואות.



בנוסף, קבוצת דלק תעמיד (באמצעות דלק פטרוליום ודלק ישראל) ערבויות נוספות לתאגידים בנקאיים ופיננסיים וכן לבריטיש פטרוליום לטובת הפעילות הנרכשת, בסך כולל של עד כ-100 מיליון יורו, לצורכי מימון הון חוזר ומכתבי אשראי. מתוך סך הערבויות, עד כ-55 מיליון יורו יהיו לתקופה של עד 12 חודשים בלבד ממועד סגירת העסקה. בנוסף, דלק פטרוליום ודלק ישראל יעמידו לבריטיש פטרוליום ערבויות של כ-25 מיליון יורו להבטחת רכישת מלאי מוצרי הדלק מבריטיש פטרוליום - ספקית מוצרי דלק של הפעילות הנרכשת, תמורת עמלת ערבות שנתית של 1.5%.



ההלוואות האלה מצטרפות להלוואות בעלים נוספות, בסך כ-850 מיליון שקל, שהעניקו דלק פטרוליום ודלק ישראל באוגוסט 2007 לדלק אירופה וששימשו את דלק אירופה כהון עצמי לרכישת פעילות הדלק מידי חברת שברון במדינות הבנלוקס (בלגיה, הולנד ולוקסמבורג) תמורת כ-390 מיליון יורו (כולל הון חוזר של 50 מיליון יורו). פירעון ההלוואות האלה, הנושאות ריבית שנתית של 5.5%, יידחה עד סוף 2012.



מדו"חות דלק עולה כי ההכנסות של פעילות הדלק הפרטית באירופה, המרוכזת תחת דלק בנלוקס שבשליטת דלק אירופה ודלק ישראל, ירדו ב-10% ברבעון השני, לעומת הרבעון המקביל, והסתכמו ב-439 מיליון יורו. את מחצית השנה סיימה החברה עם עלייה של 4% בהכנסות ל-976 מיליון יורו.



הרווח התפעולי התזרימי בנטרול פחת והפחתות ובנטרול הפרשה חד-פעמית בגין רה-ארגון (ebitda) עלה בכ-10% ברבעון השני לעומת הרבעון המקביל, והסתכם בכ-22 מיליון יורו. הגידול נבע מגידול ברווח הגולמי ממכירת מוצרי הדלק, מהמשך הצמיחה בחנויות הנוחות ומירידה בהוצאות התפעול.



בשורה התחתונה הרוויחה דלק בנלוקס 12 מיליון יורו ברבעון עלייה של 71% לעומת הרבעון המקביל. הונה העצמי של החברה הסתכם בסוף יוני 2010, ב-129 מיליון יורו, ובקופתה היו מזומנים בסך 116 מיליון יורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully