וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי התעניין ברכישת דלק רכב מתשובה

מיכאל רוכוורגר

20.9.2010 / 10:05

קבוצת דלק רכב ניהלה מגעים עם לאומי פרטנרס לפני שסוכם על מכירת השליטה בדלק רכב למנכ"ל החברה גיל אגמון. את המימון לעסקה, בסך מיליארד שקל, עשוי אגמון לקבל מבנק לאומי

מנהלי דלק ובעל השליטה בקבוצה, יצחק תשובה, ניהלו מגעים למכירת השליטה בחברת דלק רכב גם עם חברת לאומי פרטנרס, זרוע ההשקעות הריאליות של בנק לאומי, במקביל למגעים שקיימו עם גיל אגמון, מנכ"ל דלק רכב - כך נודע ל-themarker. בשבוע שעבר סיכמה דלק על מכירת השליטה בדלק רכב (כ-22%) לאגמון תמורת מיליארד שקל.

השלמת העסקה בין דלק לאגמון אמורה להתבצע עד 20 באוקטובר 2010, ולאומי עשוי להיות אחד הבנקים שיממנו לאגמון את רכישת דלק רכב. עם זאת, בשוק ההון היו שאמרו כי ייתכן שלאומי יחזור לשולחן המשא ומתן בקשר להשקעה בדלק רכב.

בנק לאומי אינו רשאי, על פי חוק הבנקאות, להחזיק ביותר מ-20% ממניותיו של תאגיד ריאלי וביותר מקונגלומרט (חברת השקעות שפעילה בשלושה תחומי משק והונה העצמי גבוה מ-1.7 מיליארד שקל) אחד. הבנק כבר מחזיק בחברה לישראל (כ-18%).

העסקה האחרונה בין משפחת תשובה ללאומי פרטנרס בוצעה לפני כשנה, כשחברת g.n. communications industries שבבעלותה המלאה של בתו של תשובה, גל נאור, רכשה 20% ממניות זכיינית ערוץ 2 קשת, תמורת כ-6 מיליון דולר.

לאומי פרטנרס סיימה את המחצית הראשונה ברווח של 125 מיליון שקל, לעומת רווח של 10 מיליון שקל בינואר-יוני 2009. היקף תיק ההשקעות הריאליות של לאומי פרטנרס נאמד ב-7 מיליארד שקל והוא כולל אחזקות בחברות כמו החברה לישראל (18%), פרטנר (5%), סופר-פארם (18%) ואלקטרה מוצרי צריכה (10%).

לאחר שמכרה לפני כמה חודשים את מרבית אחזקתה (כ-15%) בחברת האנרגיה פז בשל דרישות בנק ישראל, מנהלת לאומי פרטנרס בימים אלה מגעים לרכישת נתח של עד 20% מחברת תנובה מידי חברת מבטח-שמיר, שבשליטת מאיר שמיר, תמורת 400 מיליון דולר - כלומר, לפי שווי חברה של 2 מיליארד דולר.

ככל הידוע, לאומי פרטנרס ומבטח שמיר עדיין לא החלו במשא ומתן רשמי על תנאי העסקה, שכן בנק לאומי המשמש בנקאי הן למבטח שמיר הן לקרן איפקס, בעלת השליטה בתנובה, ממתין לקבלת היתר מבנק ישראל לרכוש את ההחזקה בתנובה ולאישור משני בעלי המניות העיקריים בתנובה לגבי מבנה ההחזקות העתידי בחברה. כמו כן, מחכה לאומי לקבל את הסכמת בנק ישראל לכך שתנובה אינה מוגדרת קונגלומרט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully