וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמור על הכושר של הארגון שלך

מאת בראד פאוור

20.9.2010 / 7:04

תהליכי שיפור תמידיים הם חלק בלתי נפרד מארגון משגשג. אז מדוע הם אינם מתרחשים לעתים קרובות יותר?



>> ארגונים, בדומה לאנשים, צריכים לשמור על כושר ולהשתפר בהתמדה על מנת להישאר תחרותיים. אז מדוע אינם עושים זאת? מדוע תהליך השיפור התמידי נצפה רק לעתים כה נדירות?

קחו לדוגמה את המקרה של אלייד סיגנל. תחת המנכ"ל לארי בוסידי, נחשבה החברה כאות ומופת להצלחה של תהליך שיפור. בכך שפעלה לפי אסטרטגיית הניהול "סיקס סיגמה", נהנתה אלייד סיגנל מצמיחה רצופה ברווחיות ובהכנסות. מ-1991 עד 1999 רשמה 31 רבעונים רצופים של צמיחה ברווח למניה. בוסידי אפילו כתב ספר רב-מכר "execution" (ביצוע), שתיאר את הגישה שלו.



כשבוסידי עזב ב-2000 בעקבות המיזוג עם חברת הוניוול שנה קודם לכן, נטש המנכ"ל החדש מייק בוניסגמור את גישת סיקס סיגמה.לפי אנליסט השווקים קליף רנסום, "עברו בערך 18 חודשים עד שתרבות סיקס סיגמה התפוגגה כליל מאז שהיורש השגוי ללארי בוסידי מונה לתפקיד".



או קחו לדוגמה את מה שקרה לויירמולד, חברה שהתפרסה בזכות ה"שינוי הרזה" שעברה כפי שתואר בספר "lean thinking" (חשיבה רזה), שכתבו ג'יימס וומאק ודניאל ג'ונס. מאז נכנסה ההנהלה החדשה לתפקידה ב-1990, עד 1999 זינקה מניית ויירמולד ב-32% מדי שנה, גובה המכירות ביחס לעובדים במשרה מלאה זינק וזמן פיתוח המוצרים החדשים התכווץ.



ואז, ב-2000 יצרנית האלקטרוניקה הצרפתית לגרנד רכשה את ויירמולד. לגרנד התעקשה להשתמש בשיטות התמחור הסטנדרטיות, ואסטרטגיית הארגון הרזה של ויירמולד ירדה לטמיון.



דוגמאות אלה ממחישות כי אף שאימוץ תוכניות לשיפור תהליכים נושאות יתרונות משמעותיים, לרוב אין בכוחן של יוזמות אלה לשנות את הד.נ.א הבסיסי של החברה. או במלים אחרות ראוי להיות מודעים לשלושת הגורמים המרכזיים שעשויים לעמוד בדרכו של שיפור מתמיד:



גורמים המסיטים את תשומת הלב מתהליכי השיפור (כמו נסיונות ההשתלטות של ge על הוניוול) והפרעות חיצוניות. סתירה בין תבניות חשיבה והתנהגות (כמועבודה קשה יותר לעומת עבודה חכמה יותר).תהליכי ניהול מסורתיים (כגון תהליכי התמחור של לגרנד).



הכותב הוא יועץ וחוקר חדשנות תהליכית. בימים אלה הוא עורך מחקר בנושא בשיתוף עם המכון לעסקים רזים



***



הסוגיה: מה מונע ביצוע מתמיד של תהליכי שיפור?



הפתרון: הפרעות חיצוניות, ניהול מסורתי, סתירה בין אמירה למעשה



הדרך: רק מודעות קבועה להפרעות תמנע אותן ותאפשר תהליכי שיפור מתמידים



harvard business monday morning



מפרסומי בית הספר למינהל עסקים של אוניברסיטת הרווארד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully