וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הציבור שוב מצטרף באיחור?

נתן שבע

20.9.2010 / 7:04

BenchMarker



>> אתמול פירסמה מיטב את סיכום הגיוסים בקרנות הנאמנות בחודש שחלף. הציבור מתחיל להגביר את רכישת הקרנות המנייתיות לאחר שזנח מעט את אפיק האג"ח הקונצרניות והאג"ח הכלליות.

האם ההתעוררות של הציבור מאוחרת מדי? לפי סקירה שפירסמה חברת ההשקעות גלוסקין שף בשבוע שעבר, לשוק המניות יש עוד מקום לרדת.



דיוויד רוזנברג, ראש מחלקת המחקר בחברה, מסתכל על ציפיות האנליסטים לרווח למניה של החברות בשנה הקרובה במדד 500 s&p כדי לדעת אם כדאי להשקיע בשוק.



כך, ציפיות הרווח למניה של מדד 500 s&p המתפרסמות מדי חודש עלו ל-103.6 דולר למניה בשיא של אוקטובר 2007, וירדו לשפל של 60 דולר במארס 2009 - החודש שבו החל הראלי בשווקים. באפריל האחרון, בזמן שהמדד טיפס לשיא של יותר משנתיים, טיפסו תחזיות הרווח של האנליסטים ל-12 החודשים הקרובים ל-94.8 דולר למניה. מאז הן ירדו במשך חמישה חודשים ברציפות ל-86.7 דולר למניה.



"הזמן הטוב ביותר להיות אופטימי הוא כשציפיות הרווח הן ברצפה", כותב רוזנברג. "בדרך כלל, כאשר השוק צופה עלייה ברווחים, ציפיות הרווח הן אופטימיות מדי וגבוהות ב-20% מהמציאות".



לפי רוזנברג, כדאי לחכות עד שתחזיות הרווח למניה במדד 500 s&p יגיעו ל-75 דולר למניה, כאלה שיצביעו על מיתון נוסף. אם ההיסטוריה והמתאם בין שני הגרפים יחזרו על עצמם גם השנה, הרי שירידה בארה"ב תגרור גם את הבורסה בתל אביב לירידות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully