וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל פימקו: הבנק הפדרלי צפוי להוריד תחזית הצמיחה ולהרחיב את תוכנית רכישת האג"ח

סוכנויות הידיעות

20.9.2010 / 8:47

עם זאת, הבנק צפוי להמתין עם הרחבת התוכנית עד לאחר ישיבתו מחר



הבנק הפדרלי צפוי להוריד את תחזיות הצמיחה בארה"ב, אך ככל הנראה ימתין עד שיודיע על צעדים נוספים לעידוד הצמיחה, כך סבור מוחמד אל עריאן, מנכ"ל חברת ניהול קרנות האג"ח פימקו.



הצמיחה האיטית מהמצופה עוררה השערות כי הבנק הפדרלי ירחיב את תוכנית רכישת האג"ח שלו, אך קובעי המדיניות בבנק הפדרלי עשויים להמתין עד לאחר ישיבתם מחר על מנת להודיע על אמצעים נוספים לשימור הצמיחה, כתב אל עריאן באתר האינטרנט של פימקו. "הוא צריך, ואני מניח שהוא יעשה זאת", הוסיף אל עריאן בהתייחס להנמכת תחזית הצמיחה של הבנק הפדרלי.



הבנק הפדרלי צפוי להשאיר מחר את הריבית בארה"ב בשפל אפסי, ולחזור על דבריו כי תישאר בשפל למשך תקופה ממושכת, אמרו כלכלנים לבלומברג.



נושא נוסף אליו התייחס אל עריאן הוא משבר החוב באירופה. החששות בנוגע לחדלות הפירעון של מדינות באירופה גוברים, ומעלים את עלויות הביטוח על אג"ח של יוון, אירלנד, פורטוגל וספרד לרמות מסוכנות, כתב אל עריאן. "הכישלון בהורדת מרווחי הסיכון - משמעו שחילוץ המגזר הציבורי לא מצליח".



בשבוע שעבר דיווח העיתון האירי "אייריש אינדיפנדנט" כי אירלנד קרובה מאוד לבקש סיוע פיננסי מקרן המטבע הבינלאומית (imf) והאיחוד האירופי. הדיווח התבסס על דו"ח אנליסטים של ברקליס קפיטל בו נאמר כי מצב הנזילות של ממשלת אירלנד יציב בשלב זה, אך הזהיר כי הפסדים לא צפויים במגזר הבנקאי במדינה או הרעה בתנאים הכלכליים באירלנד עלולה לחייב את הממשלה לבקש סיוע חיצוני. ואולם בקרן המטבע ובמשרד האוצר של אירלנד הכחישו את הדיווח. משרד האוצר של אירלנד אמר כי "אין שום אמת בשמועה הנוגעת לסיוע חיצוני. היא מבוססת על פרשנות מקומית שגויה של דו"ח מחקר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully