וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיסז'ינקוב: פריחתם של אתרי תיירות בירושלים ובשטחים תתרום גם לתעשיית התיירות הפלסטינית

עירית רוזנבלום

20.9.2010 / 9:47

משרד התיירות ישקיע כ-5 מיליון שקל לפיתוח פרויקטים במזרח ירושלים ו-2 מיליון שקל לעיר דוד



"פריחתם של אתרי תיירות בירושלים וביהודה ושומרון תתרום גם לתעשיית התיירות הפלסטינית", אומר שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, על החלטתו להשקיע בקרוב מיליוני שקלים בשטחים. החלטת השר תיכנס לתוקפה יום לאחר החלטת הקבינט על תום ההקפאה.



במכתב שיצא אמש (א') לראשי הרשיות בשטחים, מודיע מיסז'ניקוב כי הוא מתכוון להעביר בקרוב 9 מיליון שקל לישובים ואתרים ביהודה ושומרון לצורך פיתוח ענף התיירות בתחומן. בין הפרויקטים: שילוט יער ריחן, פיתוח וסלילת שבילי אופניים, שילוט אתרי תיירות, 100 אלף שקל לפיתוח האתר ההיסטורי סוסיא בדרום הר חברון וכן 1.5 מיליון שקל לשיפוץ ושידרוג אתר ההרודיון בתחום המועצה האזורית גוש עציון.



כ-2 מיליון שקל יושקעו באתר הטבילה קאסר אל יאהוד בבקעת הירדן, כ-5 מיליון שקל לפיתוח פרויקטים במזרח ירושלים וכן 2 מיליון שקל לעיר דוד, 1.5 מיליון למערת צדקיהו ו-1.5 מיליון שקל לתשתיות תיירותיות בעיר העתיקה.



בדבריו לראשי הרשויות, מסביר מיסז'ניקוב כי הוא "רואה חשיבות רבה בפיתוח התיירות ביהודה ושומרון, שהוא הבסיס ל'סיפור של כל יהודי' ונמצא בלב-ליבה של מדינת ישראל".



מיסז?ניקוב אמר בשיחה עם themarker שרמעבר להצהרת כוונות פוליטית, מדובר בהחלטה עניינית חשובה שתחזק עוגנים תיירותיים בולטים בירושלים ובבקעת הירדן, לצד יהודה ושומרון. זאת לאחר בחינה מקצועית מקיפה של האתרים והפרויקטים ובהתאם לתוכנית העבודה התלת שנתית של משרד התיירות, שיעדה המרכזי הוא עוד מיליון תיירים עד 2012. "לאתרים אלה פוטנציאל רב למשיכת תיירות נכנסת ותיירות הפניםר, אמר שר התיירות.



לטענת מיסז?ניקוב, פריחתם של אתרי התיירות בירושלים, ביהודה ושומרון "תתרום רבות גם לשגשוגה של תעשיית התיירות ברשות הפלסטינית שנהנית מתנועת התיירות לאזורר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully