וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר העולמי פגע בחינוכם של ילדי המדינות העניות

רויטרס

20.9.2010 / 10:43

תקציבי החינוך של המדינות שמדרום לסהרה יאבדו 4.6 מיליארד דולר בשנה, על פי דו"ח של ארגון GCE



בעוד מנהיגים מרחבי העולם נערכים לפגישתם בעצרת הכללית של האו"ם, על מנת לדון בצמצום העוני והרעב בעולם עד 2015, טוען ארגון גלובל קמפיין פור אדיוקיישן (gce), כי המשבר הפיננסי העולמי פגע בחינוכם של ילדים במדינות עניות.



69 מיליון ילדים ברחבי העולם נמצאים כיום מחוץ למסגרות חינוכיות, על פי הדו"ח של gce, שסקר את 60 המדינות העניות בעולם. אם כל הילדים הללו יזכו לחינוך, ויעזבו את בית הספר כשברשותם כישוריו קריאה בלבד, כ-171 מיליון איש יעלו אל מעל לקו העוני - כך נמסר מהארגון.



הדו"ח מעריך כי תקציבי החינוך של המדינות שמדרום לסהרה יאבדו 4.6 מיליארד דולר מדי שנה, בעקבות השפעות המשבר הפיננסי העולמי. מדובר בירידה של 13% במשאבים המוקדשים לכל תלמיד בית ספר יסודי.



"המדינות העניות במסלול הידרדרות חמור ותחת לחץ שהולך ומעמיק בשל המיתון הכלכלי, שנגרם על ידי המשבר במערכות הבנקאות של המדינות העשירות, שנגס בתקציביהן", נכתב בדו"ח. המקומות הגרועים ביותר בעולם עבור חינוך ילדים הם סומליה, אריתריאה, האיטי ואיי קומורוס, לחופה המזרחי של אפריקה.



הדו"ח המליץ למדינות העניות להקדיש 20% מתקציביהן לחינוך, ולמדינות העשירות הומלץ להכפיל את הסיוע שהן מעניקות עבור חינוך בסיסי ל-8 מיליארד דולר ב-2011.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully