וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאגידי החיפושים משיבים מלחמה ומקימים איגוד

ואדים סבידרסקי

20.9.2010 / 12:15

חברות חיפושי הגז והנפט מגיבות להחלטה להקפיא את רישיונותיהם ומבקשות להסדיר את הענף בעצמן. "האיגוד צפוי להוביל שינויים שישפיעו על חשבונות החשמל של האזרחים"

על רקע השינויים הרגולטוריים בתחום חיפושי הגז והנפט, התאגידים המרכזיים הפועלים בתחום החליטו לפעול למען הסדרת הענף תוך הקמת "איגוד תעשיות מחפשי הנפט והגז בישראל", במסגרת איגוד לשכות המסחר. בין המשתתפים נימנים שותפויות וחברות כגון דלק אנרגיה, דלק קידוחים, אבנר חיפושי נפט, נובל אנרג'י, ישראמקו, לפידות, רציו, הזדמנות ישראלית, אדירה, ציון, גלוב, פילג'יק, איזי אנרגיה, גינקו, זרח, ישראל אנרגיה.

עד כה הוחלט על הקמת ועד פעולה זמני בראשות אורי אלדובי, מבעלי השליטה בהזדמנות ישראלית, בו חברים נציגים ממספר תאגידים בענף. מהוועד החדש נמסר כי מטרתו הראשונית של האיגוד, לכשיקום, תהיה להסדיר את הענף העומד ולשנות את פניה של מדינת ישראל, תוך השמת דגש על נושא הרגולציה והסוגיות השונות המעסיקות את הענף ואשר ימשיכו להעסיקו בעתיד.

עוד מציינים בוועד הפעולה כי האיגוד יפעל לקידום האינטרסים של הענף והמשק הישראלי כולו, ולא בקידום האינטרסים הפרטיים של כל אחד מהתאגידים שיפעלו במסגרתו, ויוביל יוזמות למתן העדפה לגז ישראלי ולמניעת אפלייתו אל מול גז מיובא ממדינות זרות.

ההחלטה להקים גוף המורכב מחברות הפועלות בתחום, התקבלה על רקע החלטת משרד התשתיות להקפיא אישור הבקשות להעברת זכויות ברישיונות חיפושי נפט וגז והקצאת רישיונות חדשים, ועל רקע פרסומן הצפוי של מסקנות ועדת ששינסקי.

"הציבור הישראלי משווע לתחרות הוגנת במשק הגז, והאיגוד העתידי צפוי להוביל שינויים אשר יאפשרו תחרות שתשפיע על חשבונות החשמל של אזרחי ישראל, תקטין את זיהום האוויר ותפסיק את התלות המסוכנת של ישראל במשקי אנרגיה זרים, ובחלקם בלתי יציבים", נמסר מהוועד החדש.

בדיון המקדים לקראת הקמת האיגוד, שנערך אמש בבית איגוד לשכות המסחר בתל אביב, נטלו חלק גדעון תדמור ויוסי אבו מדלק אנרגיה, דלק קידוחים ואבנר חיפושי נפט, יוסי לוי מישראמקו, ביני זומר מנובל, ליגד רוטלוי מרציו, אלי קמר מלפידות, רוני הלמן, אורי אלדובי ואייל שוקר מהזדמנות ישראלית, אלי זהבי מאיזי אנרגיה, משה טופרובסקי מגלוב, פרנטיס תומלינסון מפלג'יק, גד לוין מאדירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully